"Velká Británie je jedním z našich klíčových exportních trhů, a proto má výsledek přímý vliv na stabilizaci a další rozvoj obchodních aktivit na tomto teritoriu," řekl generální ředitel Budvaru Jiří Boček.
Budějovický Budvar čelí podle svých představitelů opakovaným soudům se společností Anheuser-Busch, protože v roce 1995 nepřistoupil na nevýhodné podmínky spolupráce diktované americkým obchodním konkurentem.
Anheuser-Busch argumentuje tím, že vybudoval a proslavil známku Budweiser po celém světě. Připomíná přitom, že ochrannou známku Budweiser začal používat v roce 1876, což bylo 19 let před založením Budvaru.
Budvar kontruje tím, že pivo se v Budějovicích vaří od 13. století a že zakladatelé amerického pivovaru vycházeli z českých receptur.
Českobudějovický pivovar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. Prémiový ležák exportuje do více než 60 zemí světa a se společností Anheuser-Busch vede 40 soudních sporů a přes 40 správních řízení před patentovými úřady.
Koncem 90. let vyhrál několik důležitých známkoprávních sporů například ve Švýcarsku či v Řecku. Své pozice obhájil i v Litvě a Lotyšsku.