V zemi jihovýchodní Asie chce pivovar dál expandovat. Nyní, po jedenácti letech tahanic, v nichž kromě firmy Anheuser-Busch měl hlavní slovo hongkongský úřad Trade Mark Registry, má podnik potřebnou právní jistotu.
Registrační úřad vydal své první rozhodnutí od roku 1997, kdy se český pivovar poprvé pokusil v Hongkongu registrovat svou značku. To se nelíbilo firmě Anheuser-Busch, která do země vyváží Budweiser. Konkurent argumentoval možností záměny ochranných známek Budějovický Budvar se známkami Bud a Budweiser. Zlom nastal až v letos, kdy AB vzal své námitky zpět.
Výrobce Budweiseru couvl
"S největší pravděpodobností dospěli k závěru, že svými argumenty nepřesvědčí TMR o možné zaměnitelnosti našich ochranných známek se známkami našeho konkurenta. Roli v tom určitě hrál i fakt, že během posledních několika let padla pro nás pozitivní rozhodnutí o nezaměnitelnosti těchto ochranných známek v Číně, Korey, Tchaj-wanu a dalších 6 zemích," sdělila právnička Budvaru Helena Lejtnarová.
. V Hongkongu pijí světové pivoPřes 80 % spotřebovaného piva v Hongkongu tvoří zahraniční značky. Spotřeba na hlavu v této oblasti je ale relativně malá, jen 22 litrů na hlavu za rok. Podíl importovaného piva by měl přesto růst. Počítá se, že v roce 2012 by zahraniční značky zaujímaly na tamním trhu až 94 %. |