Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budvaru dodá chuť třetihorní voda

  14:50aktualizováno  14:50
České Budějovice - Budějovický Budvar si dalších sto let zachová svoji chuť. Pivovar tento týden zprovoznil nový hlubinný vrt, z něhož, jak věří, bude brát nejméně do konce století vodu na vaření piva. Tři stovky metrů hluboká studna sahající až do třetihorního podloží nahradí jeden ze dvou současných vrtů.

Budvar považuje vodu z podzemí Českých Budějovic za jednu z nejdůležitějších surovin, která dává pivu konečnou chuť a kvalitu. Vedení pivovaru mluví o čisté a měkké vodě vhodné pro vaření světlého piva.

"Má optimální složení a nevyžaduje žádnou chemickou úpravu," řekl sládek Josef Tolar.

Ve třetihorním podloží českobudějovické pánve se na ploše o velikosti 300 kilometrů čtverečních nacházejí zásoby vody v řádu miliard kubíků. Ačkoliv jde o vodu kojeneckou, vaří se z ní pivo.

Budvar se snaží otevření nového vrtu prezentovat i v souvislosti se spory s americkým pivním gigantem Anheuser-Buschem o označení Budweiser.

Zatímco totiž Američané považují slovo Budweiser za fantazijní a vaří proto pivo po celém světě, Budvar ho odvozuje do německého názvu města Budweis.

A takové pivo se podle něho může vařit na jediném místě na světě - v Českých Budějovicích, kde jsou k tomu přírodní podmínky. Neboli tvrdí, že budějovické pivo se musí dělat jedině z budějovické vody.

Stejnou argumentaci jako Budvar uznává i Evropská unie, která zavedla speciální ochranu označení původu.

Zeměpisná označení vztahuje na zemědělské výrobky a potraviny, které pocházejí z regionu či určitého místa a jehož vlastnosti jsou dány místním prostředím.
Brusel tak chrání například italský parmazán nebo parmskou šunku.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.