Obchod Bushman reklamou na bundy paroduje Zemanovy sprosťárny

  • 88
„Bunda sem, bunda tam,“ hlásá reklamní slogan na bundy ve slevě se siluetou Pražského hradu. Recesistický nápad vznikl v hlavě jednoho z příznivců značky. Nese v sobě narážku na Zemanovy vulgarity na adresu ruských disidentek ze skupiny Pussy Riot.

„Zákazníci to chápou jako vtipnou satiru,“ říká Jindřich Melichar, spolumajitel české sítě obchodů, které se daří expandovat i do Německa, Rakouska a Ruska (více čtěte zde).

„Většinou jdeme proti proudu. Podstata Bushmana je taková, nebrat některé věci moc vážně. Umět si udělat sám ze sebe srandu a možná i na některé společenské i politické jevy kolem nás s určitou dávkou recese poukázat,“ říká Melichar. Slogan podle něj vznikl náhodou mezi svátky v hlavě jednoho z příznivců značky a firma se jej okamžitě chopila.

Už před lety na sebe Bushman upozornil další satirickou reklamou, která po Vánocích se sloganem „sleva na hadry“ lákala na zlevněné hadry na podlahu. Firma tím chtěla upozornit na praxi falešných slev, kdy prodejce zboží ve slevě krátce před jeho údajným zlevněním naopak zdraží. Výsledná sleva je tak nižší nebo dokonce žádná.

Podle nedávné analýzy společnosti Karsa Technologies se falešné slevy vyskytovaly po letošních Vánocích v 5,6 procentech případů akčních cen ve výprodejích (o falešných slevách zde).