Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Luxusní značka Burberry přestane pálit neprodané zboží. A končí s kožešinou

  9:47aktualizováno  9:47
Britský výrobce luxusního zboží Burberry nebude již dál pálit neprodané zboží v hodnotě milionů liber a přestane používat kožešiny. Firma se tak snaží zlepšit svůj obraz a ukázat, že je sociálně zodpovědná.

Cara Delevingne pro značku Burberry propaguje oblečení a je i jednou z tváří líčení | foto: archiv Burberry

Burberry se letos dostala pod palbu kritiky, když přiznala, že pálí a ničí neprodané zboží a doplňky, aby ochránila značku a zabránila tomu, že se její výrobky budou prodávat levně. Červencová výsledková zpráva ukázala, že v loňském roce firma zničila neprodané oděvy, doplňky a parfémy za 28,6 milionu liber (817,9 milionu korun). Na to rozzlobeně reagovali hlavně ekologové.

Nyní firma uvedla, že pro její dlouhodobý úspěch je důležité, aby byla více sociálně a environmentálně zodpovědná. Již nyní znovu používá, opravuje, daruje nebo recykluje neprodané zboží a v tomto úsilí chce dál pokračovat.

Burberry začala spolupracovat s luxusní firmou zaměřenou na trvale udržitelné zboží Elvis & Kresse, která by v příštích pěti letech měla přeměnit 120 tun kožených odřezků v nové produkty. Současně zřídila skupinu Burberry Material Futures Research Group, která ve spolupráci s Královskou akademií umění (Royal College of Art) bude vyvíjet nové, trvale udržitelné materiály.

Fotogalerie

„Moderní luxus znamená být sociálně a environmentálně zodpovědný,“ citovala BBC generálního ředitele Burberry Marka Gobbettiho. „Toto krédo je pro nás v Burberry hlavní a klíčem k našemu dlouhodobému úspěchu.“

Burberry také oznámila, že bude následovat další luxusní značky a přestane používat ve svých kolekcích kožešiny, včetně kožešin z králíka, lišky, norka a mývala. Již dříve tak učinily firmy Versace, Gucci nebo Stella McCartney.

Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Pošta bojuje s nedostatkem zaměstnanců, mnohdy pracují až dvanáct hodin

Česká pošta. ilustrační snímek

Loni opustil Českou poštu každý čtvrtý zaměstnanec. Většinu odradil nízký plat v kombinaci s neplacenými přesčasy. I...

Pět barev musí stačit, velí Musk. Chce urychlit výrobu vozů Tesla

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Automobily Tesla už budou jen v pěti namísto sedmi barev. Oznámil to v úterý majitel firmy Elon Musk na Twitteru. Chce...

Zdravá Cola se špetkou marihuany: rýsuje se partnerství z rozumu

Ilustrační snímek

Americká společnost Coca-Cola jedná s kanadským pěstitelem marihuany Aurora Cannabis o výrobě nápojů s obsahem...

Najdete na iDNES.cz