Mediální přestřelku zahájil Bush pustil v televizních stanicích osmnácti států, v části z nich dokonce ve španělštině.
Ve spotu upozornil, že Kerry hlasoval pro zvýšení daní z příjmů plynoucích ze sociálního pojištění, pro zvýšení daně na benzin a proti daňovým úlevám pro malé podnikatele.
Obvinil ho také, že chystá celkové zvýšení daní o 900 miliard dolarů.
Media Fund, liberální zájmová skupina působící ve prospěch demokratů, naopak vypouští na týden do sedmnácti států spot, ve kterém upozorňuje na Kerryho podporu daňovým škrtům pro střední třídu, manželství a rodiny s dětmi a kritizuje Bushe za to, že "vyplundroval systém sociálního zabezpečení na daňové škrty pro bohaté".
Podle komentátorů tematické zaměření spotů dokazuje, že ekonomika bude ústředním bodem předvolební kampaně.
Hospodářský vývoj považuje za prioritní většina Američanů a 53 procent se domnívá, že Kerry by si počínal lépe při vytváření pracovních míst, kdyby byl prezidentem, než Bush.