Canon neuznává některé závady na kamerách

Pokusil jsem se neúspěšně dosáhnout záruční opravy videokamery CANON MV200i za jedenačtyřicet tisíc korun.
Pokusil jsem se neúspěšně dosáhnout záruční opravy videokamery CANON MV200i za jedenačtyřicet tisíc korun. V polovině záruční doby se u přístroje objevil v horní čtvrtině obrazu slepý bod, který působil obzvláště rušivě při nízké hladině osvětlení. Autorizovaná firma pověřená servisem kamer AWH kameru neopravila a místo toho mi napsala: "Jeden mrtvý bod firma Canon neuznává jako záruční závadu." Přesto jsem sondoval i v prodejnách videotechniky, ale prodavači s mojí závadou měli stejné zkušenosti - neopravuje se. Pokoušel jsem se tedy kontaktovat s pražským centrem firmy Canon, ale bezúspěšně. Řadový zaměstnanec řekne, že když něco prohlásí servis, tak to platí. A generální manažer, jediný, kdo by toto rozhodnutí mohl zvrátit, nemá nikdy čas.
Robert Láníček, Brno

Z dopisu našeho zákazníka není patrné, zda se mrtvý bod vyskytuje na LCD panelu, který je pouze informativní, nebo jde o výpadek projevující se na CCD snímači. V prvním případě by skutečně šlo o tolerovaný jev, který nemá vliv na kvalitu obrazu zaznamenávaného na pásek. Na tuto skutečnost upozorňujeme v uživatelských manuálech přikládaných k příslušným kamerám. V případě závady na snímači, kdy se mrtvý bod projevuje i na pořízeném záznamu, přinášíme pro zákazníky čerstvou potěšující zprávu. Dosud jsme závadu jednoho mrtvého bodu uznávali jako záruční jen u videokamer řady MV-20,-30,-300 a -3. Od října uznáváme výskyt jediného mrtvého bodu také u videokamer řady MV200 a kompletního sortimentu všech pozdějších modelů.


Témata: Canon, Test iDNES.cz