Pokusil jsem se neúspěšně dosáhnout záruční opravy videokamery CANON MV200i za jedenačtyřicet tisíc korun. V polovině záruční doby se u přístroje objevil v horní čtvrtině obrazu slepý bod, který působil obzvláště rušivě při nízké hladině osvětlení. Autorizovaná firma pověřená servisem kamer AWH kameru neopravila a místo toho mi napsala: "Jeden mrtvý bod firma Canon neuznává jako záruční závadu." Přesto jsem sondoval i v prodejnách videotechniky, ale prodavači s mojí závadou měli stejné zkušenosti - neopravuje se. Pokoušel jsem se tedy kontaktovat s pražským centrem firmy Canon, ale bezúspěšně. Řadový zaměstnanec řekne, že když něco prohlásí servis, tak to platí. A generální manažer, jediný, kdo by toto rozhodnutí mohl zvrátit, nemá nikdy čas.
Robert Láníček, Brno
Z dopisu našeho zákazníka není patrné, zda se mrtvý bod vyskytuje na LCD panelu, který je pouze informativní, nebo jde o výpadek projevující se na CCD snímači. V prvním případě by skutečně šlo o tolerovaný jev, který nemá vliv na kvalitu obrazu zaznamenávaného na pásek. Na tuto skutečnost upozorňujeme v uživatelských manuálech přikládaných k příslušným kamerám. V případě závady na snímači, kdy se mrtvý bod projevuje i na pořízeném záznamu, přinášíme pro zákazníky čerstvou potěšující zprávu. Dosud jsme závadu jednoho mrtvého bodu uznávali jako záruční jen u videokamer řady MV-20,-30,-300 a -3. Od října uznáváme výskyt jediného mrtvého bodu také u videokamer řady MV200 a kompletního sortimentu všech pozdějších modelů.
- středa 8. listopadu 2000