Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Část Leo Expressu koupil od Novotného šéf Aukra a Heuréky Havrlant

  10:04aktualizováno  10:04
Do společnosti Leo Express vstupuje další český investor. Minoritní podíl v železničním dopravci koupil osmadvacetiletý internetový podnikatel Jakub Havrlant, který vede v Česku firmu Allegro Group. Té patří například servery aukro.cz nebo heureka.cz.

Leo Express od zahájení zkušebního provozu v půlce listopadu prochází některými personálními změnami. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Vstup do firmy potvrdil šéf Leo Expressu Leoš Novotný. "Je to minoritní akcionář, takové změny jsou standardní záležitostí," sdělil Novotný. Jak velký balík akcií a za kolik Havrlant získal, nechce ani jedna ze stran zveřejnit.

Podle Novotného je vstup akcionáře součástí větších změn ve společnosti, které chce oznámit na začátku roku. "Nechci svůj vstup komentovat," uvedl Havrlant, který v Česku rozjížděl například projekt bezrealitky.cz a nyní se věnuje i investování do začínajících internetových firem.

Leo Express vstoupil před několika dny i na trh s dluhopisy, z plánované emise 650 milionů korun udal mezi investory jen lehce přes sto milionů. Investory nenalákal ani výnos přes osm procent, který firma slibuje. České dráhy udaly svoji emisi dluhopisů za méně než poloviční úrok.

Podle Novotného se sice Havrlant nepodílí exekutivně na řízení firmy, podle informací MF DNES však chodí například na některé porady, má zřízený i firemní e-mail.

Leo Express od zahájení zkušebního provozu v půlce listopadu prochází některými personálními změnami. Ke konci roku odchází například šéfka marketingu Renata Dobiášová.

Dopravce má zatím i problém s kvalitou svých vlaků od švýcarské firmy Stadler, které byly částečně vyrobeny v polském závodě. Z pětice jednotek Stadler Flirt jsou v provozu zatím pouze tři, zbylé dvě jsou mimo provoz, především kvůli problémům s převodovkou (více čtěte zde).

Leo Express už dříve kvůli technickým potížím posunul start plného provozu osmi párů vlaků, teď je už jasné, že nejméně do konce roku bude jezdit mezi Prahou a Ostravou pouze čtyřikrát denně.

"Platí náš plán, že bychom měli s plným provozem začít na přelomu roku," ujišťuje mluvčí dopravce Petr Kopáček. Ještě před začátkem nového jízdního řádu firma prohlašovala, že opoždění plného provozu nebude dlouhé, a naznačovala, že půjde maximálně o týden.

Leo Express už dříve deklaroval, že smlouvy s dodavatelem jsou postavené tak, že za tyto komplikace bude muset platit Stadler.

Podívejte se, jak na pražské hlavní nádraží poprvé přijela černá puma

Autor:


Nejčtenější

PŘEHLEDNĚ: Jakou hypotéku nově získá žadatel s platem 23 tisíc čistého?

Ilustrační snímek

Strážci ekonomiky znovu šlápli na brzdu, pokud jde o hypoteční úvěry. Od října banky výrazněji zohlední příjmy žadatele...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Návrh rozpočtu EU je pro Česko naprosto nepřijatelný, tvrdí Babiš

Premiér Andrej Babiš (4.6.2018)

Návrh rozpočtu Evropské unie na příští programovací období je pro českou vládu podle premiéra Andreje Babiše (ANO)...

Malí podnikatelé nebudou muset evidovat online. Nová koalice bránila EET

Ilustrační snímek

Podnikatelé, u nichž hotovostní platby nepřevýší 200 tisíc korun, by podle vlády nemuseli být připojeni k internetu a...

Další z rubriky

Prodej Student Agency je stále ve hře. Jančura bude investovat do vlaků

Radim Jančura

Podnikatel Radim Jančura nevylučuje, že svůj letenkový a zájezdový byznys skutečně prodá. Uvedl to v rozhovoru pro...

Každý den dopis. Kapsch blokuje uzavření smlouvy na mýto s konkurencí

Ilustrační snímek

Klima na vládě ohledně mýtného tendru znepokojuje správce mýta Kapsch. V obavách, že i přes zásah antimonopolního úřadu...

Tři kilometry dálnice za 709 milionů. Blízko k obchvatu Otrokovic má Eurovia

Obchvat Otrokovic.

Nejblíže k získání zakázky na dostavbu zhruba tři kilometry dlouhé části dálničního obchvatu Otrokovic má stavební...

Najdete na iDNES.cz