Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Část Leo Expressu koupil od Novotného šéf Aukra a Heuréky Havrlant

  10:04aktualizováno  10:04
Do společnosti Leo Express vstupuje další český investor. Minoritní podíl v železničním dopravci koupil osmadvacetiletý internetový podnikatel Jakub Havrlant, který vede v Česku firmu Allegro Group. Té patří například servery aukro.cz nebo heureka.cz.

Leo Express od zahájení zkušebního provozu v půlce listopadu prochází některými personálními změnami. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Vstup do firmy potvrdil šéf Leo Expressu Leoš Novotný. "Je to minoritní akcionář, takové změny jsou standardní záležitostí," sdělil Novotný. Jak velký balík akcií a za kolik Havrlant získal, nechce ani jedna ze stran zveřejnit.

Podle Novotného je vstup akcionáře součástí větších změn ve společnosti, které chce oznámit na začátku roku. "Nechci svůj vstup komentovat," uvedl Havrlant, který v Česku rozjížděl například projekt bezrealitky.cz a nyní se věnuje i investování do začínajících internetových firem.

Leo Express vstoupil před několika dny i na trh s dluhopisy, z plánované emise 650 milionů korun udal mezi investory jen lehce přes sto milionů. Investory nenalákal ani výnos přes osm procent, který firma slibuje. České dráhy udaly svoji emisi dluhopisů za méně než poloviční úrok.

Podle Novotného se sice Havrlant nepodílí exekutivně na řízení firmy, podle informací MF DNES však chodí například na některé porady, má zřízený i firemní e-mail.

Leo Express od zahájení zkušebního provozu v půlce listopadu prochází některými personálními změnami. Ke konci roku odchází například šéfka marketingu Renata Dobiášová.

Dopravce má zatím i problém s kvalitou svých vlaků od švýcarské firmy Stadler, které byly částečně vyrobeny v polském závodě. Z pětice jednotek Stadler Flirt jsou v provozu zatím pouze tři, zbylé dvě jsou mimo provoz, především kvůli problémům s převodovkou (více čtěte zde).

Leo Express už dříve kvůli technickým potížím posunul start plného provozu osmi párů vlaků, teď je už jasné, že nejméně do konce roku bude jezdit mezi Prahou a Ostravou pouze čtyřikrát denně.

"Platí náš plán, že bychom měli s plným provozem začít na přelomu roku," ujišťuje mluvčí dopravce Petr Kopáček. Ještě před začátkem nového jízdního řádu firma prohlašovala, že opoždění plného provozu nebude dlouhé, a naznačovala, že půjde maximálně o týden.

Leo Express už dříve deklaroval, že smlouvy s dodavatelem jsou postavené tak, že za tyto komplikace bude muset platit Stadler.

Podívejte se, jak na pražské hlavní nádraží poprvé přijela černá puma

Autor:



Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Českého šoféra si za německou mzdu nikdo nenajme, obává se ministr Ťok

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády účastnil premiér Andrej Babiš...

Vyplácením minimální mzdy platné v západních zemích ztratí české dopravní firmy svoji konkurenční výhodu. Za německé...

Airbus zastavuje dodávku letadel typu A320neo. Kvůli závadě na motorech

Letadlo Airbus A320neo

Třicet procent letadel typu A320neo létá s alespoň jedním závadným motorem. Společnost Airbus, která letouny vyrábí,...

Budování rychlotrati mezi Prahou a Brnem se hnulo z místa

Rychlovlak AVE - Španělsko

Příprava vysokorychlostního spojení mezi Prahou, Brnem a Břeclaví má šanci pokračovat. Předseda antimonopolního úřadu...

Najdete na iDNES.cz