Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daň za lepší vlaky. ČD dočasně nasazují vozy s koženkovými sedačkami

  11:09aktualizováno  11:09
Nemilé překvapení čeká cestující na některých rychlících kategorie Rx, tedy rychlíků vyšší kvality. České dráhy nemají dostatek modernizovaných vozů a proto na ně musí nasazovat opět nejstarší koženkové soupravy. Potíže s kvalitou vozů má i RegioJet.

Staré koženkové sedačky jsou stále běžným standardem v rychlíkových spojích Českých drah. | foto: Dezidor CC-BYCreative Commons

Na problém s nasazováním starších vozů na rychlíky vyšší kvality jako první upozornil server Zelpage.cz.

Rychlíky kategorie Rx vypravují České dráhy hlavně z Prahy na západ: do Plzně, Klatov a Železné Rudy nebo na trasu do Chebu. Firma na nich slíbila nasazení většího počtu modernizovaných vozů, než na některých jiných rychlících.

Od pátku ale těchto vozů ubylo, i když v každém vlaku minimálně jeden moderní vůz bude. Vrací se naopak více vozů řady B, přezdívaných koženky. Podle serveru mají problém s dodržováním řazení České dráhy už delší dobu.

Dráhy vysvětlují nasazení horších vozů aktuálními opravami a investicemi do modernizace starších souprav. „Jedná se o přechodný stav vyvolaný aktuálními investicemi a opravami vozidel, které se soustřeďují do nadcházejících týdnů, a jsou navíc v souběhu s dlouhodobými projekty,“ citoval server mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského.

Jako příklad uvedl vyvazovací opravy jednotek Pendolino, instalaci WiFi do vozů Bdmpee a dva modernizační projekty – vozy pro trasu Praha – Hamburg a vozy Bdpee.

Jejich modernizace ve společnosti Pars nova patřící Škodě Transportation má zpoždění, České dráhy ale odpovídají na dotaz ke konkrétní délce prodlevy jen neurčitě a mluví o „určitém časovém skluzu“.

Potíže s kvalitou svých vozů má letos v zimě ale také RegioJet, především u své chlouby, nových vozů Astra z Rumunska. Po sociálních sítích začaly kolovat fotky zasněžených nástupních prostor.

„U vozů Astra jsme upravili nastavení mechanismu zavírání dveří, kde se při zasněžení hromadil namrzlý sníh a bránil 100% těsnosti dveří. Tak se sníh dostával na představek vozu. Je to bohužel něco, co se odhalí až v plném nasazení za zimního provozu a je třeba během provozu následně odstranit,“ vysvětlil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Jaké sedačky ve vlacích máte raději?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 21. ledna 2016. Anketa je uzavřena.

Látkové 1171
Koženkové 669
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.