Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Svátek pro železniční fandy. ČD vypraví retro expres s Kyklopem

  5:00aktualizováno  5:00
Prototyp nejrychlejší české dieselové lokomotivy se vrátí na koleje a sveze po dlouhé době cestující. České dráhy se rozhodly nasadit stroj na speciální retro soupravu mezi Prahou a Ostravou.

Nejrychlejší československá motorová lokomotiva T499.0 získala přezdívku Kyklop kvůli světlometu připomínajícímu velké oko uprostřed tváře. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Historický expres Ostravan pojede jediný den: 26. října mezi Prahou a Ostravou. Dopravce chce jízdou připomenout letošní výročí 70 let od zahájení provozu vlaku Ostravan. České dráhy tak rozšíří nabídku svých převážně parních nostalgických vlaků i na „mladší“ dobu 70. a 80. let.

Speciální jízda vyjde cestující na 1 590 korun ve druhé třídě. To je sice výrazně více, než kolik dnes zaplatí za zpáteční jízdenku mezi Prahou a Ostravou, dopravce ale láká kromě jízdy historickou soupravou i na netradiční zážitky.

Na cestující čekají rychlíkové vozy ze 70. let, v druhé třídě s koženkovými potahy, v první třídě s plyší. Ty nejsou pro cestující na některých trasách až takovou raritou, České dráhy tyto vozy stále používají, i když většinou už bez koženky, například na rychlících Praha – Luhačovice nebo Plzeň – Brno.

Fotogalerie

Kromě dobových uniforem čeká cestující i retro nabídka v jídelním vozem: ke snídani si cestující mohou dát míchaná vejce na cibulce s pečivem nebo párek s hořčicí. Menu k večeři se skládá z krupicové polévky s vejcem, srbského žebírka s vařenou rýží a Metro dezertu.

Kyklop jezdil v čele Ostravanu při svých zkouškách v polovině 70. let, nikdy ale nebyl nasazen do pravidelného provozu. „Fanoušci železnice a techniky budou mít jedinečnou příležitost vrátit se v čase nejméně o 40 let a pořídit si unikátní fotografie s dobovým nádechem,“ dodal mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Souprava zajede až do areálu Dolní Vítkovice, kde budou mít cestující v ceně jízdenky také vstup do všech zdejších atrakcí.

Ostravan vyjel mezi hlavním městem a Ostravou poprvé 6. května 1946, cesta tehdy trvala necelých pět hodin. Dnes pendolino cestu zvládne za 3 hodiny, průměrná rychlost tak stoupla ze 75 na 120 kilometrů v hodně.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží...
Autobusy z dálnice D1 nahradíme vlaky, říká Jančura. Míří i do Německa

Na českých silnicích začíná být husto. O klienty se perou soukromí dopravci i stát. Šéf RegioJetu Radim Jančura říká, že naučí lidi z Moravy jezdit do Prahy...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.