Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlakušky se Českým drahám prodraží, budou stát o polovinu více

  18:04aktualizováno  18:04
České dráhy zaplatí v příštích letech o padesát procent více za služby vlakového doprovodu ve vybraných dálkových vlacích. Vlakušky, jak se externímu personálu roznášející například noviny či občerstvení ve vlaku říká, bude Českým drahám dodávat i nadále společnost Tess production. V soutěži nabídla nejnižší cenu.

Ilustrační snímek. | foto: České dráhy.

České dráhy původně počítaly, že zaplatí za 32 měsíců dlouhý kontrakt 90 milionů korun, nakonec v soutěži cena stoupla na 135 milionů korun. Druhým zájemcem byla podle údajů na profilu zadavatele společnost Promoteri.eu. Za jednu hodinu vlakušky na palubě budou České dráhy platit 298 korun bez DPH.

ČD opět hledají firmu na vlakušky, potřebují je hlavně na obsluhu minibarů

„Vyšší nabídková cena je dána aktuální situací na trhu práce,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle něj i přes vyšší cenu rozhodně neplánují omezení rozsahu poskytovaných služeb.

Vlakušky používá firma ve vlacích kategorie Express pro zajištění služby ČD Minibar, tedy prodeje občerstvení, denně tuto službu nabízí v 94 vlacích. Dále jezdí zejména ve špičce ve vlacích vyšší kvality na páteřních linkách, kde jsou řazeny například dva vozy 1. třídy a standardní vlakový personál by nestihl palubní služby v plném rozsahu zajistit.

Na rozdíl například od průvodčích či vlakvedoucích nemusí mít žádné dopravní vzdělání. Původně je České dráhy najaly pro roznos vody a denního tisku v pendolinu poté, co RegioJet zavedl ve vlacích stevardky.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Antimonopolní úřad zamítl stížnost Kapsche na mýtný tendr

Ilustrační snímek

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v opakovaném prvoinstančním rozhodnutí zamítl stížnost společnosti Kapsch,...

České dráhy výrobce nediskriminovaly, zamítl úřad stížnost Alstomu

Alstom vyrábí i francouzské rychlovlaky TGV (ilustrační snímek).

České dráhy v soutěži na desítky elektrických souprav výrobce vlaků nediskriminovaly. Na postup státem vlastněného...

Vlaky se na trať z Volar do Strakonic vrátí v listopadu, oprava bude stát 140 milionů

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí.

Na poškozený úsek železniční trati, která spojuje jihočeské Strakonice a Volary, se vlaky vrátí na konci listopadu....



Najdete na iDNES.cz