„Provoz dálkových vlaků zvládneme se stroji, které už máme k dispozici,“uvedl ke změně mluvčí Českých drah Radek Joklík. Flotilu nejmodernějších strojů modrého dopravce v současnosti tvoří 20 třísystémových lokomotiv řady 380 od tuzemského výrobce škoda Transportation a deset pronajatých Vectronů.
Namísto dlouhodobého pronájmu si dopravce chce pořídit další hnací vozidla přímo do svého majetku. „Rádi bychom vypsali zakázku na zhruba 60 nových lokomotiv, v současnosti se pro tuto veřejnou zakázku zpracovává zadávací dokumentace, dodal Joklík.
S nákupem nových lokomotiv dopravce počítá v plánu investic, který předpokládá, že během následujících pěti let se na modernizaci vozidlového parku a další projekty vynaloží 40 miliard korun. Kromě nových lokomotiv oznámil dopravce letos v srpnu zadání zakázky na výrobu 50 expresních vozů pro své dálkové linky.
Zakázku za tři miliardy korun na stavbu vagonů podobných vozům ve vlacích Railjet dopravce zadal konsorciu Siemens-Škoda. Dalšími soutěžemi, od kterých si dopravce slibuje významné omlazení vozidlového parku, jsou dvě rámcové smlouvy na dodávku desítek elektrických souprav pro regionální dopravu.