Hollywood „ujíždí“ na indickém angreštu. Plastický chirurg toho využil

  15:30aktualizováno  15:30
Americké celebrity objevily indický angrešt a nemohou se ho nabažit. Hvězdy jako Kim Kardashianová, Britney Spears nebo Sofia Vergara doporučují na sociálních sítích lahvičky s přípravky a krémy vyrobenými z toho ovoce bohatého na antioxidanty, známého jako „elixír života“.

Indický angrešt zvaný alma | foto: Profimedia.cz

Indický angrešt neboli amla se už dlouho používá v indické medicíně ajurvéda. Lékař Raj Kanodia, populární hollywoodský plastický chirurg, ovoce doporučuje svým klientům na zdravou a mladistvou pleť. 

Kanodia, původem z indické Kalkaty, buduje svou kariéru v plastické chirurgii už tři desetiletí. Udělal například přes devět tisíc plastik nosu, mezi jeho nejznámější klienty patřili Jennifer Anistonová, Cindy Crawfordová, politici i členové královských rodin po celém světě. V posledních letech se ale lékař zabývá i přínosy indického angreštu v boji proti stárnutí pleti, píše server Quartz.

Indický angrešt je bohatý na vitamin C, aminokyseliny a bílkoviny. Po staletí se používá v indické medicíně například jako diuretikum, projímadlo, k posílení funkce jater, k léčbě horečky nebo nachlazení. Má tedy skvělé předpoklady uspět ve světě, kde se zákazníci začínají obracet k přírodní stravě a bylinným lékům.

Úřad varuje celebrity, aby na sociální síti nedělaly skrytou reklamu

Amla se v Indii konzumuje buď v „syrovém“ stavu, nakládaná, v marmeládě nebo třeba jako směs v prášku. Kromě toho ji velcí výrobci spotřebního zboží používají ve vlasových olejích, pudrech nebo pleťových maskách, po kterých mají být vlasy jemnější a pleť zdravější.

Kanodia se začal o přírodní složky zajímat před 25 lety, kdy se dostal ke studiu indické medicíny ajurvéda. Vyvinul také řadu ajurvédských pleťových přípravků, která obsahovala například kůru s enzymem z papáji nebo krémy s příměsí aloe vera. Posledních šest let se ale do středu jeho zájmu dostal právě angrešt a jeho účinky proti stárnutí.

Inspiroval se tím, jak vlasový olej z angreštu používají indické ženy včetně jeho matky. Hledal proto cestu, jak z něj udělat přípravek, který by měl úspěch i na západě. Angrešt začal z Indie dovážet do USA.

V roce 2012 uvedl na trh peptidové sérum na bázi angreštu, které slibovalo mladistvý vzhled pleti. Svou řadu později rozšířil o další přípravky a na svém webu je prodává za 80 až 90 dolarů (od 1750 do 1970 Kč) za kus. K prodeji jsou také ve vybraných v obchodech v Londýně či New Yorku. 

21.května 2016 v 21:00, příspěvek archivován: 16.října 2017 v 11:30

#PRODUCTPORN DR. RAJ KANODIA'S SKINCARE LINE https://t.co/wCY7fe8jcW https://t.co/jOdtTnsnTw

Kanodia chce dál zapracovat na marketingu a rozšířit počet trhů, kde se budou jeho přípravky prodávat. Nyní mají produkty podporu takových celebrit, jako je Kim Kardashianová. Ta kosmetickou řadu vychvaluje na svém twitterovém účtu, který sleduje 56 milionů lidí. Výrobky se objevily také na Instagramu zpěvačky Britney Spears a herečky Sofiy Vergara. 

Lékař by rád zapojil další hollywoodské a bollywoodské celebrity a udělal z užívání amly světový trend. Letos například v Beverly Hills uspořádal „amla párty“, na kterou přišla módní bloggerka Huda Katanová nebo bollywoodská hvězda Shahrukh Khan.

Doktor Kanodia plánuje škálu svých výrobků rozšířit o například o čaj, hořkou čokoládu nebo dokonce vodu s obsahem amly.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Na čerpacích stanicích zemí EU začíná platit jednotné značení paliv

Nové značení paliv na benzinkách

V Evropské unii včetně Česka začíná dnes platit jednotné značení motorových paliv. Symboly budou na stojanech a...

Arkansaský šerif nemá rád Nike a do jejich oblečení navléká zločince

FILE PHOTO: The logo of Nike (NKE) is seen in Los Angeles, California, U.S.,...

Arkansaský šerif údajně nutí vězně, aby se na policejní snímky fotografovali v tričkách značky Nike. Protestuje tím...

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...



Najdete na iDNES.cz