Miliarda sem, miliarda tam. Osobnosti skrz sítě ovlivňují hodnotu firem

  12:58aktualizováno  12:58
Moderátorka Oprah Winfreyová nebo sestra profesionální celebrity Kim Kardashianové patří v USA mezi osobnosti, jejichž vliv na sociálních sítích dokáže zatřást burzami. Pověstný kritizováním čehokoli, tedy i korporací, je na sociálních sítích také prezident Donald Trump. Stačí slovo na Twitteru a firmám padají akcie.

Inspirativní proslov Oprah Winfreyové na Zlatých glóbech přinesl akciím firmy, kde má americká moderátorka podíl, 14procentní nárůst. | foto: Reuters

„Je tu ještě někdo, kdo už nepoužívá Snapchat? Nebo jsem to jen já? Je to tak smutné...“. Jen těchto pár vět Kylie Jennerové, sestry Kardashianové, stálo softwarovou firmu Snap, která stojí za mobilní aplikací na posílání fotek Snapchat, sedmiprocentní pokles na burze, což je zhruba 1,3 miliardy dolarů. 

Aplikace Snapchat, která to nedávno schytala za změnu svého rozhraní, tak nyní čelí další kritice. Jennerovou totiž na Twitteru sleduje 24,5 milionu lidí a její tweet sdílelo více než 60 tisíc uživatelů, píše Independent

21.února 2018 v 22:50, příspěvek archivován: 26.února 2018 v 10:26

sooo does anyone else not open Snapchat anymore? Or is it just me... ugh this is so sad.

Modelka a účinkující televizní reality show Keeping Up with the Kardashians (o životě rodiny Kardashianových) je příkladem toho, jak může celebrita jedinou zmínkou na sociálních sítích poslat hodnotu firmy na burze strmě dolů.

Nejmladší miliardář světa založil Snapchat, firma jde na burzu

Podle Johna Issleyho, šéfa účetní firmy Moore Stephens, to ukazuje, jak jsou podobné aplikace a sociální platformy z hlediska firemní ekonomiky křehké. Chybí jim totiž léta budovaná zákaznická loajalita a může je ohrozit jednotlivá kritika vlivných osobností. 

Jedním z nejviditelnějších příkladů Trumpova vlivu na sociálních sítí byl jeho útok na firmu Boeing v prosinci 2016. Tehdy Trump kritizoval vývoj zakázky na nové prezidentské letadlo Air Force One s tím, že se náklady vymkly kontrole. Jeho slova „zrušte objednávku“ poslala hodnotu firmy dolů o dva dolary na akcii.

Trump později zaútočil i na jiného výrobce letadel Lockheed Martin kvůli ceně jeho programu bojových letounů F-35 pro americké letectvo. Následoval pětiprocentní pád ceny akcií, který firmu připravil o 3,5 miliardy dolarů.

V lednu 2017 si Trump vzal na paškál společnost Toyota, která si dovolila navrhnout přesun výrobních kapacit z USA do Mexika. Japonská automobilka přišla o 1,2 miliardy dolarů.

Aplikace pomáhá investorům vydělávat na Trumpových vzkazech na Twitteru

Měsíc poté čelil prezidentově twitterové kritice módní řetězec Nordstrom, který přestal prodávat produkty pocházející z dílny Trumpovy dcery Ivanky. Podle Normana Eisena, poradce pro etiku předchozího prezidenta Baracka Obamy a někdejšího velvyslance USA v ČR, to bylo hrubé zneužití úřední moci k obchodním účelům. Akcie Nordstromu klesly o jedno procento během pouhé minuty po zveřejnění Trumpova tweetu.

Opačný efekt - 14procentní nárůst tržní hodnoty - měl proslov moderátorky Oprah Winfreyové na udělování cen Zlatý glóbus vysílaný na internetu. Profitovala z něj společnost Weight Watchers zaměřující se na hubnutí. Winfreyová v ní drží desetinu akcií.

Módní dům Versace zase zažil hlad po svých akciích poté, co byl na sociálních sítích zveřejněn snímek bývalé první dámy USA Michelle Obamové. Ta si vzala na státní večeři s tehdejším italským premiérem Matteem Renzim růžovozlaté šaty z dílny Versace v hodnotě 8 575 dolarů. Brokeři z Wall Street připsali okamžitý nárůst ceny akcií firmy právě Obamové.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...

Indické ženy se rozpovídaly o obtěžování, firmy vyřizují pojištění proti MeToo

Mimochodem Indky jsou krásné a nosí úžasné šaty a šperky. Pořád.

Poté, co se lavina s obviněními ze sexuálního obtěžování přesunula z Hollywoodu do Indie, se některé tamní společnosti...



Najdete na iDNES.cz