Zakázka za 19 milionů se týkala realizace a medializace Českých dnů v Číně. Uchazeči měli doložit seznam nejméně tří zakázek, ve kterých se již podíleli na propagací Česka v oblasti cestovního ruchu v některé asijské zemi. Úřadu ale vadila jiná podmínka.
"Neospravedlnitelný je požadavek, aby se tato propagace týkala pouze České republiky jako celku. Dle Úřadu bylo toto vymezení nepřiměřené, což nepřípustně omezilo okruh potenciálních dodavatelů zakázky a vedlo k jejich diskriminaci," tvrdí antimonopolní úřad.
Přílišnou tvrdost nastavených kritérií ostatně dotvrdil svým postupem i samotný zadavatel, když jedinému uchazeči o zakázku uznal i reference, jež stanovené podmínky nesplňovaly. Nabídka vybraného uchazeče tedy nebyla úplná a agentura CzechTourism ji měla z účasti v zadávacím řízení vyloučit.
Rozhodnutí o sankci je nepravomocné.