Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny aut dál klesají. Na nejlevnější stačí sedm platů

  0:31aktualizováno  0:31
Ceny nových aut v Česku padají. Zatímco v roce 1989 museli lidé na Škodu Favorit nastřádat 27 měsíčních průměrných platů, dnes jich na nákup nového auta stačí ani ne sedm. Renault Thalia jako nejlevnější auto stojí 154 900 korun.

Renault Thalia pořídíte už od 154 900 korun. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Navzdory všem předpovědím ceny nových vozů v tuzemsku opět klesly. A netýká se to ani tak malých vozů. Za poslední půlrok nejvíce spadly ceny aut střední třídy: například starší verze Škody Octavia se dostala na 254 900 korun, což bývala dříve standardní cena za novou  fabii.

Lidé na zlevnění slyší. Místo malých aut si kupují větší, která pro mnohé z nich ještě nedávno nebyla cenově dostupná. Celkové tržby za prodej se zvyšují už třináct měsíců v řadě.

Malá a střední auta už jsou nyní v tuzemsku téměř nejlevnější v Evropské unii, proto zejména německé autosalony skupují levnější vozy u nás. Podíl v Česku zaregistrovaných a vyvezených aut ukazuje, že až každé deváté auto, prodané v českých autosalonech, končí záhy po první registraci za hranicemi. (čtěte více)

Dochází tak k paradoxním situacím: auto vyrobené například v Německu přiveze importér do Česka, převeze ho k dealerovi a ten ho následně vyveze zpět do Německa do spřízněného autosalonu.

Automobilky už dva roky vedou cenovou válku o českého zákazníka. Zdražení se zatím nedá očekávat, mnohé firmy ceny na léto ještě snížily.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček
Ani elektřina, ani plyn. Budoucností jsou spalovací motory, říká plynárník

Neuplyne týden, aniž by nějaký významný politik neohlásil přechod k elektromobilitě. O konci spalovacích motorů se stále častěji mluví i v automobilkách. Ale...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.