Renault Thalia pořídíte už od 154 900 korun. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Ceny aut dál klesají. Na nejlevnější stačí sedm platů

  • 858
Ceny nových aut v Česku padají. Zatímco v roce 1989 museli lidé na Škodu Favorit nastřádat 27 měsíčních průměrných platů, dnes jich na nákup nového auta stačí ani ne sedm. Renault Thalia jako nejlevnější auto stojí 154 900 korun.

Navzdory všem předpovědím ceny nových vozů v tuzemsku opět klesly. A netýká se to ani tak malých vozů. Za poslední půlrok nejvíce spadly ceny aut střední třídy: například starší verze Škody Octavia se dostala na 254 900 korun, což bývala dříve standardní cena za novou  fabii.

Lidé na zlevnění slyší. Místo malých aut si kupují větší, která pro mnohé z nich ještě nedávno nebyla cenově dostupná. Celkové tržby za prodej se zvyšují už třináct měsíců v řadě.

Malá a střední auta už jsou nyní v tuzemsku téměř nejlevnější v Evropské unii, proto zejména německé autosalony skupují levnější vozy u nás. Podíl v Česku zaregistrovaných a vyvezených aut ukazuje, že až každé deváté auto, prodané v českých autosalonech, končí záhy po první registraci za hranicemi. (čtěte více)

Dochází tak k paradoxním situacím: auto vyrobené například v Německu přiveze importér do Česka, převeze ho k dealerovi a ten ho následně vyveze zpět do Německa do spřízněného autosalonu.

Automobilky už dva roky vedou cenovou válku o českého zákazníka. Zdražení se zatím nedá očekávat, mnohé firmy ceny na léto ještě snížily.

15. listopadu 2010