Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny parfémů na internetu klesají, prodejci válčí o zákazníky

  4:40aktualizováno  4:40
Parfémy renomovaných značek zažívají v internetových obchodech cenový "sešup". Prodejců parfémů je totiž tolik, že mezi sebou doslova válčí o každého zákazníka. Na trh s vůněmi navíc nedávno vstoupily velké společnosti jako Alza.cz nebo Mall.cz, které ceny stlačily ještě níže.
Internetoví prodejci válčí o zákazníky, ceny parfémů klesají. Ilustrační foto

Internetoví prodejci válčí o zákazníky, ceny parfémů klesají. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

"Ještě před rokem se na internetu prodávaly parfémy s třiceti i čtyřicetiprocentní marží, dnes je to dvacet procent a za pár měsíců budeme na deseti. Řada menších prodejců zkrachuje," uvedl Martin Rozhoň, šéf internetové firmy Vivantis, pod níž spadá například obchod Parfémy.cz.

Podle něj je na trhu už příliš "těsno" a ze současných zhruba 650 prodejců musí v konkurenčním boji velká část padnout.

Významnou roli ve zlevňování sehrály i dva z největších internetových obchodů v Česku, Alza.cz a Mall.cz, které do této oblasti vstoupily poměrně nedávno a díky své velikosti si mohly dovolit prodávat s nižším ziskem než menší rivalové.

Konkurenční boj má ovšem i stinné stránky. Aby mohli být internetoví prodejci tak levní, musí velkou část svého sortimentu dovážet z ciziny, což v sobě skrývá riziko.

Stejná lahvička, různý původ

"Je velký rozdíl v parfému určeném pro blízkovýchodní podnebí a pro středoevropské. Liší se totiž v množství vonné esence, a tak pokud někdo dováží parfémy například z Dubaje, nemusí vůbec vonět tak, jak mají," upozorňuje Ondřej Fryc, spolumajitel Mall.cz. Doporučuje tak před nákupem ověřit, odkud lahvička je.

Před "šedými" dovozy z teplých krajů varují i tradiční prodejci parfémů, kteří stavějí ověřený původ zboží mezi hlavní důvody, proč raději nakupovat u nich. Svatopluk Novotný ze sítě parfumerií FAnn upozorňuje, že se nepoctiví internetoví prodejci snaží zamaskovat dovoz z ciziny tím, že odstraňují originální čárové kódy a lepí místo nich vlastní.

"Dle informací od oficiálních distributorů pochází až 90 procent zboží internetových obchodů z neoficiálních distribučních kanálů," dodává Novotný.

Kromě toho, že zákazník nezjistí původ zboží, se tak nedozví například ani datum expirace. Jaká část z nich je pro tuzemské podmínky nevyhovující, ovšem už není možné zjistit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.