Nelíbí se jim, že jen v institucích Evropské unie pracuje odhadem více než tisícovka Čechů, kteří však nemohou využít levných letenek do vlasti. Všechny pokusy o zavedení levných spojů zatím ztroskotaly. Naposledy s lacinými lety přišla česká společnost Travel Service, která na nízkonákladových linkách létá pod značkou Smart Wings.
"Přestože byly lety podle názoru mnoha cestujících velmi dobře obsazené, byla linka zrušena po velmi krátké době několikatýdenního provozu. Důvody tohoto kroku nebyly nikdy oficiálně sděleny," uvedli autoři petice.
Sami se domnívají, že důvodem zrušení není rozhodně ekonomická ztrátovost linky. Nízkonákladové společnosti podle nich létají do méně atraktivních destinací.
Travel Service: Poptávka nebyla dostatečná
Podle mluvčí Travel Service Vlaďky Dufkové byly lety začátkem července zrušeny kvůli nízké vytíženosti. "Důvodem byla nízká poptávka na této lince během hlavní letní turistické sezony," sdělila Dufková. Obnovení linek Travel Service zatím neplánuje.
V nejbližší době nechystá podle mediální zástupkyně Blanky Svobodové spojení do Bruselu ani další nízkonákladový přepravce easyJet. Podobně se vyjádřil i mluvčí SkyEurope Jan Čamek. Podle něj je strategie firmy zaměřená spíše na východoevropské trhy, kde vidí velký potenciál růstu.
Zájemcům o přímé lety do Prahy nezbývá než využít letenek od ČSA či SN Brussels, kteří mají na této lince v podstatě monopol. Ve srovnání s letenkami od nízkonákladových společností jsou však jejich ceny mnohonásobně vyšší.
Podle sdělení ČSA je současná cena zpáteční letenky se všemi poplatky 4990 korun. Řada českých zaměstnanců tak raději cestuje vlakem do Amsterdamu či do Kolína nad Rýnem, odkud poté létá do Prahy nízkonákladovými linkami. Cesta se tak protáhne o několik hodin.