Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi jedí stále více čokolády, ale na zbytek Evropy nemají

  12:32aktualizováno  12:32
Češi stále více mlsají čokoládu. V letech 2000 až 2007 stoupla spotřeba této pochoutky téměř o čtvrtinu, vyplývá z údajů Českého statistického úřadu. V rámci EU jsou ale čeští občané průměrnými konzumenty, na jedlíky jako jsou Švýcaři, Britové nebo Němci zdaleka nemají.
Češi přicházejí na chuť hořkým čokoládám, spotřeba těch mléčných je ale dvojnásobná. Ilustrační foto.

Češi přicházejí na chuť hořkým čokoládám, spotřeba těch mléčných je ale dvojnásobná. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Ročně každý Čech sní 5,2 kilogramu čokolády a čokoládových výrobků. Podle odborníků v posledních letech stoupá spotřeba hořkých čokolád, tedy těch s vyšším obsahem kakaa.

"Stále ale platí, že v oblibě převažuje mléčná čokoláda nad hořkou v poměru dvě ku jedné a že nejvíce oblíbené jsou čokolády s přísadami ořechů či mandlí," řekl mluvčí lídra českého trhu, společnosti Nestlé, Martin Walter.

Trend zvyšující se obliby čokolád s větším obsahem kakaa potvrdila také mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová. "Z tohoto důvodu jsme rozšířili jejich nabídku a prodej i v menších formátech obchodů," uvedla. Naopak prodej čokoládových pochoutek podle Karasové klesá.

Podle odborníků mohou mít na rostoucím zájmu o kvalitnější čokolády zásluhu informace, které upozorňují na kladný přínos antioxidantů, hořčíku a dalších látek obsažených právě především v hořké čokoládě.

Rozhodující je stále cena

Také paleta nabízených příchutí je dnes mnohem širší, než tomu bývalo před lety. Kromě tradičních oříšků, mandlí či želé se nabídka přísad rozrostla o ostružiny, pomeranč, mátu, karamelizované kakaové boby, švestky či višně.

"Je ale také pravda, že i přes mírně rostoucí spotřebu a růst viditelnosti kvalitnějších čokolád na trhu patří náš trh k těm, kde hraje stále významnou roli cena," popsal specifikum domácího trhu Walter.

Na rozdíl od čokoládových cukrovinek, spotřeba těch nečokoládových dlouhodobě stagnuje na zhruba 2,5 kilogramu na osobu a rok. Preference zákazníků se však lehce mění.

"Roste zejména zájem o bonbony, jako jsou hašlerky nebo vitaminové bonbony," podotkla Karasová. Dodala, že bonbony jsou jednou z mála kategorií zboží, které nevykazují sezónní výkyvy. "Děti více reagují na tvar u želé bonbonů než na příchuť. Tvrdé bonbony jsou naopak kupovány staršími dětmi a dospělými," zmínila Karasová.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Lidé kupují solární panely včetně baterií. Jistí se tak před blackouty

Zájem lidí o solární elektrárny na střechách nastartovaly peníze z dotačního programu Nová zelená úsporám. Zároveň roste obliba baterií, které umožňují...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.