Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi jedí stále více čokolády, ale na zbytek Evropy nemají

  12:32aktualizováno  12:32
Češi stále více mlsají čokoládu. V letech 2000 až 2007 stoupla spotřeba této pochoutky téměř o čtvrtinu, vyplývá z údajů Českého statistického úřadu. V rámci EU jsou ale čeští občané průměrnými konzumenty, na jedlíky jako jsou Švýcaři, Britové nebo Němci zdaleka nemají.
Češi přicházejí na chuť hořkým čokoládám, spotřeba těch mléčných je ale dvojnásobná. Ilustrační foto.

Češi přicházejí na chuť hořkým čokoládám, spotřeba těch mléčných je ale dvojnásobná. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Ročně každý Čech sní 5,2 kilogramu čokolády a čokoládových výrobků. Podle odborníků v posledních letech stoupá spotřeba hořkých čokolád, tedy těch s vyšším obsahem kakaa.

"Stále ale platí, že v oblibě převažuje mléčná čokoláda nad hořkou v poměru dvě ku jedné a že nejvíce oblíbené jsou čokolády s přísadami ořechů či mandlí," řekl mluvčí lídra českého trhu, společnosti Nestlé, Martin Walter.

Trend zvyšující se obliby čokolád s větším obsahem kakaa potvrdila také mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová. "Z tohoto důvodu jsme rozšířili jejich nabídku a prodej i v menších formátech obchodů," uvedla. Naopak prodej čokoládových pochoutek podle Karasové klesá.

Podle odborníků mohou mít na rostoucím zájmu o kvalitnější čokolády zásluhu informace, které upozorňují na kladný přínos antioxidantů, hořčíku a dalších látek obsažených právě především v hořké čokoládě.

Rozhodující je stále cena

Také paleta nabízených příchutí je dnes mnohem širší, než tomu bývalo před lety. Kromě tradičních oříšků, mandlí či želé se nabídka přísad rozrostla o ostružiny, pomeranč, mátu, karamelizované kakaové boby, švestky či višně.

"Je ale také pravda, že i přes mírně rostoucí spotřebu a růst viditelnosti kvalitnějších čokolád na trhu patří náš trh k těm, kde hraje stále významnou roli cena," popsal specifikum domácího trhu Walter.

Na rozdíl od čokoládových cukrovinek, spotřeba těch nečokoládových dlouhodobě stagnuje na zhruba 2,5 kilogramu na osobu a rok. Preference zákazníků se však lehce mění.

"Roste zejména zájem o bonbony, jako jsou hašlerky nebo vitaminové bonbony," podotkla Karasová. Dodala, že bonbony jsou jednou z mála kategorií zboží, které nevykazují sezónní výkyvy. "Děti více reagují na tvar u želé bonbonů než na příchuť. Tvrdé bonbony jsou naopak kupovány staršími dětmi a dospělými," zmínila Karasová.

Autoři: ,


Nejčtenější

Pražská noční můra se zhmotní za dva roky, až se uzavře Barrandovský most

Barandovský most v Praze.

Barrandovský most připadá Pražanům jako relativně nová stavba. Jenže letos oslavil třicáté výročí od otevření a...

Putinův poradce připravil nejbohatší Rusy během dne o miliardy dolarů

Ilustrační snímek

Nejzámožnější Rusové ztratili v jednom jediném dni přes tři miliardy dolarů. Může za to návrh ekonomického poradce...



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Turecká krize se přelévá do Evropy, stahuje s sebou i českou korunu

Současný turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se prohlásil za vítěze...

Evropské akcie i euro zůstávají pod tlakem kvůli obavám z ekonomické krize v Turecku. Jednotná evropská měna během...

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

Další z rubriky

Počasí ničí úrodu, zdraží pečivo, mák i vánoční kapři

Ilustrační snímek

Vedra zdaleka nepolevila, ale zemědělci už začínají mapovat škody, které letní počasí na úrodě zanechalo. Vlny sucha...

Česká ekonomika zbrzdila, meziroční růst klesl téměř o dva procentní body

Ilustrační snímek

Česká ekonomika ve druhém čtvrtletí zpomalila meziroční růst na 2,3 procenta z 4,2 procenta v předchozím čtvrtletí....

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

Najdete na iDNES.cz