Dalších dvacet procent cítí "trochu hrdost, trochu stud".
Rozpačité jsou z českého primátu v konzumaci zlatého moku hlavně ženy. Za výsledek se stydí plná třetina z nich. Muži takto odpovídali jen ve 14 případech ze sta. Skalní pivaři, kteří si denně dají alespoň jeden půllitr, jsou ale pyšní téměř v polovině případů.
V názoru na to, jaké pivo má přednost, ale už mají Češi jasno: rozhodně to české. Čtyři lidi z deseti považují dovoz zahraničních značek za špatný. Že je zahraniční konkurence k něčemu prospěšná, si myslí jen 21 procent lidí. Důvodem takového odmítavého postoje je podle CVVM jednoznačně česká hrdost.
"Spíše než obavám z úpadku českého piva lze negativní postoj k dovozu zahraničních značek přičítat klasickému obrazu českého piva jako ´českého národního nápoje´a ´nejlepšího piva na světě´, které není třeba doplňovat cizozemskými produkty, uvedlo CVVM.
Zajedno jsou Češi i v další otázce, a tou je zdražování piva. O tom, že ceny stoupnou, je přesvědčeno 93 lidí ze sta.