Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi kupují nejlevnější cigarety, trpí tím tradiční startky a petry

  3:05aktualizováno  3:05
Tradiční tuzemské značky cigaret jako jsou například Start nebo Petra mají problémy. Prodává se jich stále méně. Potvrzuje to jak jejich výrobce, společnost Philip Morris, tak čísla výzkumné agentury ACNielsen.

Češi si kupují nejlevnější "supermarketové" cigarety, tradiční značky tím trpí | foto: Celní správa Brno

Lidé se na stále dražším kouření snaží šetřit a odklánějí se hlavně od lokálních značek ve střední cenové hladině. Týká se to hlavně tradičních značek jako jsou Start nebo Petra.

Na přímou otázku, zda Philip Morris neuvažuje kvůli jejich poklesu o zastavení výroby, jako to loni udělal například se značkou Next, kterou nahradil logem Philip Morris, nechtěla šéfka komunikace firmy Andrea Gontkovičová odpovědět. "Vše detailně zkoumáme. Je ale pravda, že lidé jsou stále citlivější na cenu," říká Gontkovičová.

Lokální značky nahrazují Češi co nejlevnějšími "supermarketovými" značkami s nadnárodní marketingovou podporou, slyší na prodejní akce krabiček s více než tradičními dvaceti kusy a stále více si také balí cigarety z tabáku.

"Kupuji si tabák Javaanse zhruba za 130 korun, který mi vydrží čtyři až pět dní. Je to pro mě stejné, jako když jsem denně kouřil krabičku marlborek za sedmdesát, ale ušetřím," říká čtyřiatřicetiletý Milan Novotný z Kutnohorska.

"Spotřeba sypaného tabáku pro ruční výrobu cigaret se loni zvýšila o více než dvacet procent," uvedl finanční ředitel Philip Morris ČR Daniel Gordon.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
České Tesco je v miliardové ztrátě. Vysvětluje to změnou účetní metodiky

Obchodní řetězec Tesco skončil svůj finanční rok v Česku se ztrátou téměř 1,1 miliardy korun. Společnost špatný výsledek vysvětluje změnou metodiky ocenění...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.