Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Češi se vrhli na elektrokola, i přes vysokou cenu prodej prudce roste

  9:41aktualizováno  9:41
Tuzemský trh s elektrokoly nebývale roste. Odhady ukazují, že letos by se mohlo bicyklů s elektromotorem prodat oproti loňsku více než dvojnásobné množství. Na popularitě nabývají také horská elektrokola.

Elektrokolo, které si lze půjčit ve sportovním centru v Semilech. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

„Trh výrazně roste. Neexistuje sice žádná oficiální statistika, ale loni se mluvilo o tom, že se v Česku prodalo okolo osmi tisíc elektrokol. Letos by to mělo být kolem dvaceti tisíc,“ řekl MF DNES Lukáš Drahovzal, majitel největší tuzemské prodejny elektrokol Akumo.

Rozšíření elektrokol výrobci vysvětlují několika důvody. S tím, jak jejich počet roste, se šíří i reklama. Lidé si od sebe kola půjčují a vyzkouší. Kola jsou kvalitnější a roste jejich nabídka. Kola také cílí na jinou skupinu oproti běžným bicyklům - například starší lidi nebo ty, kdo chtějí dojíždět do práce a přitom se nezapotit.

Omezujícím faktorem však zůstává vysoká cena. Podle odborníků dělá cenový rozdíl mezi srovnatelným kolem a elektrokolem asi 15 tisíc korun. Většina specializovaných výrobců a prodejců začíná s cenami jednodušších elektrokol u 20 tisíc korun.

Výrobci se nyní více pouštějí i do horských elektrokol. Hodně si od nich slibuje i česká firma Author.

Elektrokola v Česku využívají také tuzemské firmy. Česká pošta je začala testovat už v roce 2010, předloni jich měla přes tři stovky. Využívají se především ve složitém terénu nebo tam, kde jsou od sebe domy vzdálené, ale přitom není nutné použít auto. Některé firmy je využívají i místo služebních automobilů.

Motor u elektrokola se aktivuje šlapáním. Jezdec musí stále šlapat, motor v jízdě pouze pomáhá. Výjimkou je rozjíždění, kdy lze elektrokolo uvést do pohybu i bez šlapání, nanejvýš ale do rychlosti 6 km/h. Elektrokolo jezdci pomáhá do rychlosti maximálně 25 km/h. Poté se baterie nebo motor vypne.

V červnu 2012 jsme otestovali elektrokolo:

Autor:



Nejčtenější

Železnici hrozí chaos. Vláda zaskočila dopravce jízdným zdarma

(ilustrační snímek)

Plán vlády Andreje Babiše s bezplatným nebo téměř bezplatným jízdným na železnici pro studenty a seniory zaskočil...

Destabilizoval chod agentury a končí. Ministr odvolal šéfa CzechInvestu

Šéf CzechInvestu Karel Kučera

Ministr průmyslu Tomáš Hüner odvolal generálního ředitele vládní agentury na podporu podnikání CzechInvest Karla...



Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Další z rubriky

Rodí se úplně nová pojišťovna. Partners nabídnou rizikové pojistky

Logo.

V Česku vznikne na začátku příštího roku nová pojišťovna. Stojí za ní finanční skupina Partners, která se nyní zabývá...

Stavby chceme urychlit, spoustu jich však brzdí aktivisté, říká Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) ve volebním štábu strany v Praze. (21. října 2017)

Ministrovi dopravy Danu Ťokovi kritici vyčítají postup v zakázce na provoz mýta či pomalou dostavbu dálniční sítě. „Bez...

Česko není zemí montoven, říká ministr průmyslu Hüner

Ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner

Verdikt, zda se pustit do výstavby jaderných bloků, bude jedním z nejobtížnějších, které českou vládu v tomto volebním...

Najdete na iDNES.cz