Hebké a navoněné oblečení si kvůli vlekoucí krizi odpouští stále více lidí. Právě změkčovadla totiž zažila mezi pracími a čisticími prostředky největší propad. Podle dat společnosti Henkel se tržby z aviváží loni propadly o bezmála sedm procent, nejvíce ze sledovaného zboží.
Výsledky průzkumu firmy Henkel, který má MF DNES exkluzivně k dispoziciČtěte ve středu 27. února
MF DNES v počítačiMF DNES pro iPad a iPhone
"V používání aviváže jsme dlouhodobě před Evropou. V posledních letech je ale vidět mírný pokles. Zdá se, že někteří zákazníci, kteří nemají dostatek peněz, se raději vzdají výhod aviváže a spokojí se pouze se základním vypráním," vysvětluje Jan Želízko, manažer marketingu společnosti Henkel. Průzkum také ukázal, že přes polovina lidí kupuje výhradně ve slevě třeba čisticí prostředky a toaletní papír.
Na druhé straně přibývá lidí, kteří zkoumají kvalitu výrobků. Ti sice také rádi nakupují ve slevách, ale cena u nich není na prvním místě. Takhle přemýšlelo loni 42 procent zákazníků, což je o desetinu více než v roce 2010.
Dnešní akční nabídky pracích prášků a avivážíAkcniCeny.cz pro vás sledují každý den tisíce kusů zlevněného zboží z hypermarketů, drogerií a dalších obchodů. Prohlédněte si dnešní nabídku pracích prášků a aviváží! |
Je vidět, že neplatí pravidlo, že čím obtížnější ekonomická situace domácností je, tím levnější výrobky kupují. Ani v oblasti spotřebního zboží, jako jsou čističe, mýdla či šampony. Lidé stejně jako v potravinách nechtějí za každou cenu kupovat levné výrobky.
"Raději kupuji ozkoušené značkové výrobky, klidně i dražší. Na ně si pak počkám v akcích, kterých je dnes velká spousta," potvrzuje Olga Martinová, maminka rok a půl staré Jindřišky z Prahy. "Neozkoušené levné výrobky, třeba na mytí nádobí, mě většinou zklamaly," dodává Martinová.
Skupina těch, kteří při nákupech hledí na poměr cena/výkon i ve vleklé ekonomické recesi, roste. To potvrzuje i mezinárodní průzkum společnosti Henkel, která vyrábí prací prostředky Persil, Palmex, aviváže Silan a další.