Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi opět nacházejí oblibu v másle, jeho cena klesá

  18:01aktualizováno  18:01
Levné máslo v poslední době vytlačuje z některých českých ledniček oblíbenou náhražku - margaríny. Zatímco v červnu před rokem stála kostka másla 28 korun, letos to bylo asi 22 korun. Ve vzdálenější minulosti bylo máslo ještě dražší. V roce 2007 se blížilo ke čtyřiceti korunám.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Vyplývá to z výsledků ankety ČTK mezi výrobci a prodejci, které potvrdila statistika společnosti Nielsen. Prodejci i výrobci hlásí mírný odklon od běžné náhražky másla, takzvaného margarínu. Snadno rozmazatelné margaríny přesto nad máslem převažují.

V době, kdy bylo máslo téměř za čtyřicet korun, sáhla řada výrobců po levnějších margarínech. V současné době jsou ceny margarínů a másla téměř srovnatelné. Například půlkilové balení rostlinného tuku Perla máslová příchuť stojí v supermarketu Albert na Václavském náměstí v Praze 33 korun, cena másla se pohybuje v závislosti na výrobci od 18 korun za čtvrt kila.

Přestože v období od loňského června do letošního května prodej másla v tuzemsku vzrostl meziročně o čtvrtinu na 23,67 milionu kilogramů, obchodníci za něj kvůli poklesu cen utržili 1,95 miliardy korun, meziročně o víc než pět procent méně.

V době krize sahají lidé po levnějších margarínech

Naopak prodané množství margarínu se ve stejném období snížilo o 11,7 procenta na 28,09 milionu kilogramů. Hodnota prodeje se však vlivem růstu cen zvýšila zhruba o 72 milionů na 2,05 miliardy korun, vyplývá z údajů Nielsenu.

"V současné době pozorujeme v této kategorii (margarínů) spíše klesající trend," řekla mluvčí společnosti Unilever Andrea Jandová. Unilever dodává na trh margaríny značek Rama, Perla či Flora. "Je pravda, že pohyby cen másla se projevují v prodejích margarínů," poznamenala.

"Evidujeme mírný pokles prodeje zejména dražších značek, který je kompenzován nárůstem prodeje cenově dostupnějších margarínů. Z krátkodobého hlediska cena hraje ve prospěch prodeje másla, hlavně u pečení je máslo volbou u velké částí zákazníků," uvedl mluvčí obchodního řetězce Ahold Libor Kytýr.

Zákazníci jsou podle něj v době ekonomické krize více než dříve citliví na cenu. Zatímco máslo poměrně výrazně zlevňovalo, margaríny během stejného období několikrát podražily, vysvětlil Kytýr.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.