Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi patří mezi velmi opatrné lovce slev

  1:00aktualizováno  1:00
I když to při zimních nebo letních výprodejích v českých obchodech vypadá často dost divoce a výjimkou není zásah sanitek, Češi nejsou v porovnání s jinými národy příliš nadšenými lovci slev.
Nákup, obchod, nakupování, supermarket, utrácení

Nákup, obchod, nakupování, supermarket, utrácení

V žebříčku jedenatřiceti zemí světa vytvořeném podle náchylnosti k slevovému šílenství skončili Češi až jako pátí od konce.

Studii nazvanou Culture Score vypracovala firma NOP World, jedna z největších společností pro výzkum trhu na světě.

V jejím průzkumu jen 43 procent lidí  v Česku souhlasilo s výrokem "vždy se snažím nakupovat se slevou".

Slevám se však Češi nebrání a dvě třetiny z dotázaných alespoň uvedly, že se "cítí spokojeně, nebo dokonce nadšeně, když udělají výhodný nákup".

To jen zdánlivě vypadá hodně, ale ve srovnání s nejnadšenějšími lovci slev, Brazilci, vyrážejí Češi do obchodů s větší rozvahou. Celých šestadevadesát procent Brazilců totiž pociťuje uspokojení z výhodného, tedy zlevněného nákupu.

Podle názoru odborníka se tento výsledek dá vysvětlit povahovými rysy českého národa, mezi něž patří i určitá ostražitost.

"Obecně jsme jako národ velmi nedůvěřiví a vůči manipulaci dost odolní. Je to dáno historií," říká psycholog Slavomil Hubálek. Velkými příznivci výprodejů jsou také Američané.

"Reklamu snědí i s navijákem, kdežto Češi si spíš řeknou, že to musí být pěkný šmejd, když ta společnost musí dát do reklamy tolik peněz," komentuje čísla Slavomil Hubálek.

Národ, který je vůči slevám téměř úplně imunní, jsou podle průzkumu Rusové. Za zlevněným zbožím by se vypravilo pouze jedenadvacet procent dotazovaných Rusů. S tímto výsledkem průzkumu se však neztotožňuje prezident České asociace rusistů Jiří Klapka.

"Znám naopak spoustu ruských umělců a intelektuálů, kteří nakupují v second handech," říká.

Autoři:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

V oběhu je nová známka se Zemanem, od předchozí se liší jen barvami

Nová známka s prezidentem Milošem Zemanem (2018)

Česká pošta uvádí do oběhu novou známku s vyobrazením prezidenta Miloše Zemana. Cenina je vyrobená podle stejné rytiny...

Podezřele levné stavební nabídky budou mít utrum, stát víc ocení kvalitu

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Úředníci ministerstva dopravy dostanou manuál, který by je měl upozornit na podezřele nízkou cenu ve výběrových...

Čechům chutnají biopotraviny čím dál víc, předloni za ně dali 2,5 miliardy

Byznys s biopotravinami v Česku dál roste. Lidé za ně v roce 2016 utratili 2,55 miliardy korun, obrat firem přesáhl...

Najdete na iDNES.cz