Češi patří mezi velmi opatrné lovce slev

  1:00aktualizováno  1:00
I když to při zimních nebo letních výprodejích v českých obchodech vypadá často dost divoce a výjimkou není zásah sanitek, Češi nejsou v porovnání s jinými národy příliš nadšenými lovci slev.
Nákup, obchod, nakupování, supermarket, utrácení

Nákup, obchod, nakupování, supermarket, utrácení

V žebříčku jedenatřiceti zemí světa vytvořeném podle náchylnosti k slevovému šílenství skončili Češi až jako pátí od konce.

Studii nazvanou Culture Score vypracovala firma NOP World, jedna z největších společností pro výzkum trhu na světě.

V jejím průzkumu jen 43 procent lidí  v Česku souhlasilo s výrokem "vždy se snažím nakupovat se slevou".

Slevám se však Češi nebrání a dvě třetiny z dotázaných alespoň uvedly, že se "cítí spokojeně, nebo dokonce nadšeně, když udělají výhodný nákup".

To jen zdánlivě vypadá hodně, ale ve srovnání s nejnadšenějšími lovci slev, Brazilci, vyrážejí Češi do obchodů s větší rozvahou. Celých šestadevadesát procent Brazilců totiž pociťuje uspokojení z výhodného, tedy zlevněného nákupu.

Podle názoru odborníka se tento výsledek dá vysvětlit povahovými rysy českého národa, mezi něž patří i určitá ostražitost.

"Obecně jsme jako národ velmi nedůvěřiví a vůči manipulaci dost odolní. Je to dáno historií," říká psycholog Slavomil Hubálek. Velkými příznivci výprodejů jsou také Američané.

"Reklamu snědí i s navijákem, kdežto Češi si spíš řeknou, že to musí být pěkný šmejd, když ta společnost musí dát do reklamy tolik peněz," komentuje čísla Slavomil Hubálek.

Národ, který je vůči slevám téměř úplně imunní, jsou podle průzkumu Rusové. Za zlevněným zbožím by se vypravilo pouze jedenadvacet procent dotazovaných Rusů. S tímto výsledkem průzkumu se však neztotožňuje prezident České asociace rusistů Jiří Klapka.

"Znám naopak spoustu ruských umělců a intelektuálů, kteří nakupují v second handech," říká.

Autoři:


Nejčtenější

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...



Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Smrt novináře ničí saúdskou reputaci na trzích, investoři se zbavují akcií

Saúdskoarabský novinář Džamál Chášakdží (1. února 2015)

Zahraniční investoři se během minulého týdne ve velkém zbavovali saúdských akcií. Čistá hodnota jejich prodeje činila...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Další z rubriky

Další zátah v Sapě. Veterináři odhalili nelegální sklad s dvěma tunami ryb

Celní správa odhalila během kontroly na tržnici Sapa padělky hraček, které byly...

V areálu vietnamské tržnice Sapa v pražské Libuši našli veterináři s celníky neregistrovaný sklad s více než dvěma...

Nábytkářské řetězce hledají způsob, jak zvýšit zisky. IKEA stále vládne

Interiér prodejny IKEA na Václavském náměstí v Praze.

Na českém nábytkářském trhu se přetahuje o zákazníky šest velkých hráčů. Otevírají nové prodejny, a­ pokud to jde,...

Vyjednavači řetězců hrají šachy o regály. Ostrými lokty i diplomacií

Obchodní řetězec Albert chce rozšířit koncept své moderní prodejny „Tržnice“....

Není snad velký výrobce, který by občas nevypadl z regálů obchodního řetězce. Aktuálně je rozhádaný Kaufland s...



Najdete na iDNES.cz