Proti loňsku se obliba diskontů zvýšila o dva procentní body. „Posilování pozice diskontů je na úkor klesajících preferencí supermarketů, jejichž obliba mezi českou populací klesla z 20 na 15 procent,“ uvedla Incoma ve své zprávě.
Akční leták KauflandNavštěvujete rádi prodejny Kaufland? Aktuální leták Kaufland |
Supermarkety v současnosti preferuje dokonce méně zákazníků než malé samoobsluhy a pultové prodejny, jež stále pro více než pětinu Čechů zůstávají hlavním nákupním místem.
Hypermarkety si drží stabilní popularitu kolem 36 procent.
„Z konkrétních prodejen uvádějí domácnosti jako své hlavní místo nákupu nejčastěji Kaufland, Penny Market, Plus Diskont, Jednotu a pětici uzavírá Tesco. Následují Albert, Hypernova a Lidl,“ konstatuje zpráva.
Z hodnocení sortimentu, čerstvosti a kvality zboží i celkové atmosféry vyšel nejlépe Globus. Vedoucí pozici z hlediska cenové úrovně si udržuje Kaufland.