Banky zatím nepřesvědčily
Podobně je tomu i s internetovým bankovnictvím. Banky sice dělají všechno, aby si jejich klienti ovládali účty sami, o výhodách internetu finanční ústavy zatím přesvědčily jen devět procent klientů.
O něco větší úspěch má telefonické bankovnictví, kterému přišla na chuť téměř pětina Čechů a přes mobil ovládá své konto desetina Čechů, vyplývá ze zprávy společnosti Factum Invenio. Celkem 85 lidí ze sta se ale o internetové bankovnictví nezajímá a nehodlá na tom ani nic měnit.
"Potvrzuje se zjištění z našich předchozích výzkumů, že počet lidí využívajících internetové bankovnictví stagnuje," uvedl Michal Peca ze společnosti Factum Invenio a dodal, že se zatím nezvyšuje ani počet těch, kteří by s využitím těchto služeb počítali do budoucna.
Největší úskalí: nákup "naslepo"
Obecně platí, že nákupům na internet jsou více nakloněni muži než ženy. Náklonnost k internetovým nákupům se liší i podle regionů a v podstatě kopíruje používání internetu v jednotlivých regionech.
Internetové obchody kvetou v Praze nebo Ústeckém kraji, kde je zakusila plná čtvrtina obyvatel. Naopak pozadu zůstává pardubický a zlínský region, tady to byla pouhá desetina.
Z těch, kteří k internetu přístup mají, si přes web něco koupila třetina lidí. Víc než pětkrát tu nakupovalo devět procent z nich.
Polovinu Čechů odrazuje to, že kupují "naslepo", nemohou si zboží prohlédnou a vyzkoušet. Třetina lidí uvedla, že neví, jak nákupy fungují a složitá je podle 24 procent i reklamace. Češi naopak oceňují úsporu času.