Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi snědí za měsíc dva miliony cheeseburgrů, McDonald's měl rekord v tržbách

  10:40aktualizováno  10:40
Český McDonald's měl loni navzdory krizi rekordní tržby. Oproti roku 2007 vzrostly o 18 procent na 3,7 miliardy korun. Firma to vysvětluje například tím, že není závislá na Praze, kde ubylo nejvíce turistů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Boom nejrozšířenějšího fastfoodu nicméně skončil už před několika lety. Loni v Česku vznikly čtyři nové prodejny McDonald's, v rekordním roce 1997 to bylo deset.

Loni McDonald's v Česku obsloužil šedesát milionů zákazníků v 78 restauracích. Počet zákazníků odpovídá jedné třetině lidí, které loni přepravily České dráhy.

Finanční krize se podle ředitele Radka Janalíka na tržbách příliš neprojevila. Důvod? Odliv turistů se týká hlavně Prahy, ale McDonald's má většinu restaurací na dálnicích, v obchodních centrech a v regionech.

Největší zájem je o "cheesy"

Vlajkovou lodí McDonald´s jsou cheeseburgry. Zákazníci v ČR jich loni snědli v průměru dva miliony kusů měsíčně, tedy asi 25 milionů za celý rok. Jeden cheeseburger stojí dvacet korun. Za stejnou dobu zkonzumovali také pět milionů BigMaců a 1,5 milionu litrů zmrzliny.

"V roce 2008 jsme investovali přes 240 milionů korun do moderního designu našich restaurací a otevření provozoven v nových atraktivních lokalitách," dodal Janalík.

Jednu třetinu zákazníků restaurace tvoří teenageři, jednu třetinu "young adults", tedy mladí lidé, kteří už začali pracovat, a zbytek jsou rodiny s dětmi.

Na McDonald’s se pravidelně snáší kritika ze strany ekologických aktivistů. Také někteří zákazníci ale vyjádřili nespokojenost například se zavedením poplatků za záchody v restauracích na frekventovaných místech. Opatření firma zdůvodňuje tím, že si lidé na těchto místech dělali z restaurací veřejné záchodky. Běžné jsou prý poplatky i v zahraničí.

Firma očekává růst tržeb také letos.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.