Boom nejrozšířenějšího fastfoodu nicméně skončil už před několika lety. Loni v Česku vznikly čtyři nové prodejny McDonald's, v rekordním roce 1997 to bylo deset.
Loni McDonald's v Česku obsloužil šedesát milionů zákazníků v 78 restauracích. Počet zákazníků odpovídá jedné třetině lidí, které loni přepravily České dráhy.
Finanční krize se podle ředitele Radka Janalíka na tržbách příliš neprojevila. Důvod? Odliv turistů se týká hlavně Prahy, ale McDonald's má většinu restaurací na dálnicích, v obchodních centrech a v regionech.
Největší zájem je o "cheesy"Vlajkovou lodí McDonald´s jsou cheeseburgry. Zákazníci v ČR jich loni snědli v průměru dva miliony kusů měsíčně, tedy asi 25 milionů za celý rok. Jeden cheeseburger stojí dvacet korun. Za stejnou dobu zkonzumovali také pět milionů BigMaců a 1,5 milionu litrů zmrzliny. |
Jednu třetinu zákazníků restaurace tvoří teenageři, jednu třetinu "young adults", tedy mladí lidé, kteří už začali pracovat, a zbytek jsou rodiny s dětmi.
Na McDonald’s se pravidelně snáší kritika ze strany ekologických aktivistů. Také někteří zákazníci ale vyjádřili nespokojenost například se zavedením poplatků za záchody v restauracích na frekventovaných místech. Opatření firma zdůvodňuje tím, že si lidé na těchto místech dělali z restaurací veřejné záchodky. Běžné jsou prý poplatky i v zahraničí.
Firma očekává růst tržeb také letos.