Dakota Johnsonová, hvězda filmu Padesát odstínů šedi, si na předávání cen Oscar...

Dakota Johnsonová, hvězda filmu Padesát odstínů šedi, si na předávání cen Oscar 2015 vybrala hladké rudé šaty Saint Laurent s vysokým rozparkem, které doplnila diamantovými náramky. | foto: AP

Útraty za sexuální pomůcky rostly o pětinu. Díky Padesáti odstínům šedi

  • 2
Češi v letošním roce utratí na internetu za erotické zboží až 300 miliónů korun, meziročně asi o pětinu více. Stále více lidé nakupují tento sortiment on-line přes mobily a tablety. Po únorové premiéře amerického erotického filmu Padesát odstínů šedi se podle prodejců prudce zvýšil prodej sado-maso sortimentu.

Pětinový vzestup vyplývá to z analýzy chování internetových zákazníků, kterou provedl srovnávač cen Heureka.cz. Podle údajů sítě prodejen Erotic City vzrostla poptávka mimo jiné po zboží jako jsou bičíky, důtky či pouta.

Také Heureka eviduje nejvyšší meziroční nárůst zájmu, o 100 procent, v kategorii sado-maso, BDSM a fetiš a také o dámské erotické prádlo. „Aktuálně patří mezi nejoblíbenější zboží z kategorie afrodiziak - různé povzbuzovače smyslů a obdoby Viagry,“ uvedla Alexandra Čermáková z Heureky. Nejvíce Češi nakupují erotické zboží v předvánočním období, kdy se obrat proti průměru až ztrojnásobí. V mnohem menší míře se pak zvyšuje zájem před Valentýnem.

Nákupy erotického zboží se navíc stále častěji přesouvají na mobilní zařízení. „Anonymita internetu je pro překonávání studu z objednávání tohoto zboží příhodná. A mobilní zařízení je pro takto soukromé objednávky naprosto ideální,“ dodala Čermáková. Zatímco v e-shopu lidé kupují spíše levnější erotické zboží, v kamenných prodejnách je výše objednávky až dvojnásobná, uvádí Erotic City.

Erotické potřeby se dostávají i do nabídky velkých e-shopů. Mall.cz začal tento sortiment prodávat loni v prosinci. „Jsme přesvědčení, že tento typ zboží je ideální pro prodej on-line, protože nákup přes internet zachovává diskrétnost. Erotickým potřebám se na Mall.cz daří, za půl roku tento segment dosáhl obratu v řádech jednotek miliónů Kč, a to i přesto, že erotické potřeby propagujeme velmi umírněně,“ uvedla mluvčí internetového obchodu Michala Gregorová.

,