Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi už v posílání SMS nevedou

  0:01aktualizováno  0:01
Češi přestávají vévodit Evropě v posílání textových zpráv. Zatímco před dvěma lety doháněli české "esemeskové" šílence jen Norové, dnes je předstihli spolu s Iry. Ti se jen za loňský rok zlepšili v posílání sto šedesáti znaků z mobilního telefonu téměř dvakrát.

Měsíčně pošle průměrný Ir přes 71 zpráv. Češi si s 54 SMS zprávami udržují bronz. Důvodem, proč Evropa přichází textovým zprávám postupně na chuť, je nejen nižší cena, ale i rozšíření služeb, které jsou založeny na posílání SMS zpráv.

"Textové zprávy si také našly svou přirozenou klientelu - mladé lidi," tvrdí studie mobilní asociace MDA. Posílání textových zpráv je rozšířenější tam, kde je mezi majiteli mobilních telefonů více než polovina vlastníků předplacených karet typu Go, Twist nebo Oskarta, tvrdí studie.

Brzdou oblíbenosti SMS zpráv v zahraničí bylo to, že nešly posílat mezi konkurenčními sítěmi operátorů. Například v Británii, kde se před deseti lety textová zpráva zrodila, si mezi sebou nemohli lidé vlastnící telefony rozdílných operátorů poslat esemesku až do roku 1999.

Rekordy v posílání SMS zpráv padají především při mimořádných příležitostech. V Česku jsou tradičně nejsilnější Vánoce a Silvestr - v té době loni poslalo osm milionů Čechů téměř padesát, respektive třicet milionů SMS zpráv.

Asi padesát milionů Britů slavilo příchod nového roku sta miliony textových zpráv a na svátek zamilovaných poslalo 78 milionů blahopřání. "Počty odeslaných SMS zvyšují také události typu mistrovství světa v hokeji či ve fotbale s účastí českých reprezentantů nebo derby Sparta - Slavia," říká Igor Přerovský z firmy Oskar, jejíž zákazníci jsou skoro stejně aktivní jako klienti Eurotelu. Loni byli nejvýkonnější majitelé mobilních telefonů s logem T-Mobilu.

Nejméně SMS zpráv posílají Američané - jen devět za měsíc. Stále se jim totiž vyplatí díky levným a často bezplatným místním hovorům spíše zavolat. Vůbec nejaktivnější odesílatelé zpráv jsou obyvatelé Filipín a Singapuru. Díky velkému objemu SMS zpráv zdarma v rámci měsíčního poplatku pošlou průměrně okolo dvou set zpráv měsíčně.

Kromě samotného posílání esemesek roste obliba zábavy: diskuse mezi více majiteli mobilních telefonů, hry a loga. Například zákazníci Eurotelu poslali za leden a únor 750 tisíc SMS zpráv s motivy z filmu Pán prstenů. V prvním čtvrtletí vydělal Eurotel na textových zprávách asi 900 milionů korun, což představuje přes 14 procent příjmů za služby. Klient Eurotelu pošle za měsíc průměrně 49 SMS zpráv, šest informačních zpráv a tři textové zprávy pro stažení vyzváněcí melodie.

Klasickou esemesku začínají nahrazovat multimediální MMS. "Bude to otázka ceny. Časem se budou používat čím dál víc. Pro zákazníky to však bude vlastně jen rozšíření esemesek - jako přechod z černobílé televize na barevnou," říká John Gole, mobilní analytik firmy IDC. Loni se ve světě prodalo přes 18 milionů telefonů s kamerou, letos už odborníci odhadují 37 milionů prodaných přístrojů.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.