Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi v hobbymarketech utratí přes 22 tisíc

  12:47aktualizováno  12:47
Kutilský duch Čechů v posledních měsících ožívá. Alespoň tomu nasvědčuje útrata, kterou nechají ve specializovaných hobbymarketech - prodejnách s potřebami pro dílnu, dům a zahradu. Podle odhadů firem Incoma Research a GfK utratí v těchto obchodech česká domácnost v průměru 22 tisíc korun ročně.

To je proti srovnatelnému průzkumu z loňska o pětinu více.

K letošnímu prvnímu květnu fungovalo v česku 107 významných hobbymarketů. Jejich celková prodejní plocha přesahovala 420 tisíc čtverečních metrů a jejich roční obrat přesahoval 22 miliard korun.

Tuzemský trh se ale podle Incomy začíná zvolna nasycovat. „Zatímco v průběhu let 1995-2000 přibývalo každoročně v průměru osm velkoplošných hobbymarketů, za poslední tři roky jich bylo celkem otevřeno pouze šest,“ uvedla společnost ve své zprávě.

Mezi jednotlivými regiony lze ale nalézt výrazné rozdíly. Největší komfort (měřeno velikostí prodejní plochy na obyvatele) mají zahrádkáři a kutilové v Plzni, Ostravě, Hradci Králové a v Praze.

„Vysoká úroveň je také v okresech České Budějovice, Brno, Most, Zlín. V roce 2004 se očekává k další rozšíření sítě hobbymarketů i v menších městech,“ dodává zpráva Incomy.

Za hlavní nákupní místo potřeb pro řemeslníky si v průzkumu mezi zákazníky Češi nejčastěji volí OBI a Baumax.

Nejlépe hodnoceným řetězcem co do cenového vnímání a v šíře sortimentu byl podle nakupujících Hornbach. Při hodnocení kvality nákupního prostředí i při hodnocení dostupnosti a informovanosti personálu zvítězil Mountfield.

Kde Češi utrácejí nejvíc peněz za potřeby pro domácnost, dílnu a zahradu? (procento odpovědí, 2004)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.