Selfie tyč kreativitě meze neklade. | foto: Pizzahut

Selfie tyče došly, hlásí prodejci. Češi propadli celosvětovému trendu

  • 59
Nejen klimatizace a ventilátory byly hitem letošního tropického léta. Podle prodejců elektra o stovky procent vzrostly v době dovolených prodeje tzv. selfie tyčí, pomocí kterých si lidé pořizují z mobilu své vlastní fotografie, respektive autoportréty určené zejména na sociální sítě.

Některé modely jsou po prázdninách dočasně vyprodané, vyplývá to z ankety mezi obchodníky.

„Selfie tyče se v síti Euronics začaly prodávat prakticky až ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku. Pokud budeme srovnávat předvánoční sezónu 2014 a letošní červenec a srpen, nárůst je zde ve stovkách procent,“ uvedl v úterý mluvčí prodejen Euronics Marek Ingr.

Vyprodáno. Nejvíce frčí bluetooth model

U některých prodejců jsou selfie tyče v současné době vyprodány. „I přes velké skladové zásoby byly prodeje natolik zvýšené, že některé položky jsou nyní již nedostupné. Během září čekáme na jejich další naskladnění,“ uvedla ředitelka internetového obchodu Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Podle obchodního ředitele e-shopu CZC.cz Tomáše Pilského je největší zájem je o selfie držáky s integrovaným ovládáním a bezdrátovým bluetooth propojením. Za úspěchem tohoto sortimentu je obrovský boom těchto fotek na sociálních sítích. „Fenomén selfies fotografií uchvátil celý svět a Češi nejsou v tomto směru výjimkou. Prodeje raketově vylétly před prázdninami, kdy si je zákazníci začali pořizovat na dovolené, rodinné výlety, párty a letní festivaly,“ dodala mluvčí e-shopu Alza.cz Šárka Jakoubková.

Selfie tyče mají vlastní sekci

„Jen od začátku roku, kdy jsme na žádosti zákazníků i samostatných e-shopů vytvořili samostatnou kategorii ́držáky na selfie ́, vzrostla na internetu poptávka po tomto zboží více než osminásobně,“ dodala obsahová manažerka srovnávače cen Heureka.cz Alexandra Čermáková.

Ceny selfie tyčí se pohybují přibližně v rozmezí od 200 do 1000 korun. Tyč prodlužuje ruku fotografa až do délky 120 cm. Spoušť je zabudována přímo v rukojeti a s mobilním zařízením komunikuje bezdrátově pomocí bluetooth. Nejnovější modely jsou navíc kombinované s power bankou (akumulátorem), která zároveň dobijí baterii mobilního telefonu.

Kromě selfie tyčí byly hitem léta podle prodejců také právě power banky (akumulátory) a přenosné reproduktory, které lidé kupovali před dovolenou.

Vtipná reklama ukazuje, jak mohou být selfie tyče nebezpečné:

22. května 2015

,