"Na základě vývoje spotřebitelského zájmu lze předpokládat, že loňské oslavy Vánoc a Nového roku budou co do spotřeby sektů překonány," sdělil manažer pro klíčové zákazníky Bohemia Sektu Martin Mourek.
Loni firma prodala 31 milionů lahví vína, z toho sekty tvořily téměř polovinu. V ročních tržbách kolem 1,3 miliardy Kč šumivá vína reprezentují zhruba 70 procent.
Vánoce a Silvestr vždy rozhodují o celoročním prodeji sektů. Víno je jediným alkoholickým nápojem, jehož spotřeba díky změnám životního stylu lidí roste, a vytlačuje pivo a lihoviny.
Podle manažera sektů Michala Panochy spotřeba sektů a šumivých vín v Česku v posledních letech spíše stagnovala, a to především vzhledem k vynikajícím prodejním výsledkům z let 1999 až 2001, příchod nového tisíciletí akceleroval zájem. Už loni ale nastalo podstatné oživení trhu a dosavadní letošní čísla potvrzují vzrůstající zájem o sekty. "Podle dat společnosti ACNielsen vzrostl meziročně trh o 14 procent," uvedl Panocha.
Denně odjíždí ze skladů Bohemia Sektu minimálně 20 plně naložených kamionů, což představuje kolem 250.000 kusů lahví sektu a vín, v úterý to byl rekord 310.000 kusů lahví.
Spotřeba šumivých vín stále mírně roste a nyní se pohybuje kolem 1,5 litru na osobu a rok. V Česku se ročně vyrobí 20 milionů lahví sektů, více než třetina se prodá na Vánoce a na Silvestra.