Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi za krmivo pro psy a kočky utratí už přes tři miliardy korun

  15:28aktualizováno  15:28
Češi svým čtyřnohým miláčkům rádi dopřávají. Za granule, konzervy či jiné zvířecí pochutiny loni utratili přes tři miliardy korun. Kočky spořádaly krmivo za 1,35 miliardy, psí strava se vyhoupla na 1,88 miliardy. Celkem v žaludcích koček a psů skončilo více jak 110 000 tun krmiva.

ILustrační foto | foto: shutterstock.com

"Meziroční růst hodnoty prodejů krmiva pro psy byl totožný s růstem prodeje krmiva pro kočky a činil 16 procent," řekl agentuře ČTK Petr Kouble ze společnosti Nielsen.

Z pohledu objemu prodeje rostl od loňského března do letošního února rychleji odbyt krmiva pro psy (14 procent), zatímco krmivo pro kočky zaznamenalo šestiprocentní zvýšení. "Tahounem růstu prodejů krmiva pro psy je zejména suché krmivo, které je největším segmentem v této kategorii a tvoří 51 procent prodejů v korunách za posledních 12 měsíců," podotkl Kouble.

Mezi krmivem pro kočky má hlavní zastoupení (71 procent hodnoty prodejů) vlhké krmivo, jako jsou především masové konzervy. Nejrychleji ale roste suché krmivo pro kočky, a to v korunovém vyjádření o 19 procent za posledních 12 měsíců.

Češi nakupují krmivo pro psy a kočky hlavně v hypermarketech, na které připadlo 43 procent útrat. Podíl supermarketů je podle údajů společnosti Nielsen o dva procentní body nižší. Oblíbené jsou také specializované prodejny s chovatelskými potřebami.

"Čeští chovatelé se k chovu svého domácího zvířete staví velmi zodpovědně, čemuž nasvědčují i jejich nároky na složení, chuť, zdravotní hledisko a kvalitu krmiva. Důležitým, nikoliv však rozhodujícím faktorem při výběru krmiva označili chovatelé také cenu," uvedla analytická společnost Incoma Research, která loni poprvé zpracovala studii zaměřenou právě na chovatele zvířat.

Podle odhadů Češi chovají například až 1,5 milionu psů, přičemž jejich počet stoupá. V posledních letech přibývá i koček, protože jsou méně náročné na péči, což se hodí hlavně časově zaneprázdněným rodinám žijícím ve městech.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.