Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi začali kupovat nealkoholické pivo

aktualizováno 
V tuzemsku roste zájem o nealkoholická piva. Jeho výroba se zvyšuje i přesto, že celková produkce piva v tuzemsku mírně klesá. Za loňský rok vyrobily české pivovary na 117 tisíc hektolitrů nealkoholického piva. To je proti období před dvěma lety dvanáctiprocentní nárůst.

"I když podle absolutních čísel není výroba tohoto druhu piva podstatná, dá se očekávat, že jako jeden z mála segmentů na trhu piv poroste," říká předseda Svazu českých pivovarů Jan Veselý. Podle něj stojí za nárůstem zájmu o pivo bez alkoholu také postupná změna životního stylu.

"Lidé například častěji v rámci pracovních povinností musí usedat za volant, a pokud si nechtějí odepřít pivo k obědu, stále častěji volí nealkoholické," míní mluvčí Prazdroje Jaroslav Pomp.

Právě člen plzeňského uskupení, nošovický pivovar Radegast, vyrábí v současné době vedoucí značku na českém trhu nealkoholických piv - Birrel. Tu jedinou dnes plzeňská skupina vyrábí. "V rámci restrukturalizace jsme loni přestali vyrábět nealkoholické pivo v Popovicích i Plzni a zachovali jen nošovický birrel," vysvětluje Pomp.

"Loni jsme vyrobili 61,5 tisíce hektolitrů birrelu, zatímco ještě před rokem to bylo necelých 45 tisíc. Růst produkce birrelu však není způsoben jen uvolněním trhu po ukončení výroby ostatních nealkoholických piv skupiny. Roste delší čas, od roku 1997 se výroba birrelu asi zdvojnásobila. Kvůli vyšší poptávce prodáváme birrel nyní i v sudech," konstatuje Pomp.

Růst výroby nealkoholického piva potvrzují i další pivovary. "Naše značka nealkoholického piva Budějovický Budvar Free vykazuje zhruba od roku 1998 každoročně asi desetiprocentní nárůst prodeje," říká mluvčí Budějovického Budvaru Denisa Mylbachrová.

Výroba nealkoholického piva je nyní doménou zejména větších pivovarů. Produkce je totiž poměrně drahá. "Spíše než ekonomický efekt je pro výrobce důležité vlastnit ucelený sortiment výrobků, tedy včetně nealko piva," vysvětluje Veselý.
Rostoucí oblibu nealkoholických piv potvrzují i obchodníci.

"V současné době prodáváme zhruba dvojnásobné množství piva bez alkoholu než před třemi lety. Důvodem je podle občasných vyjádření zákazníků i to, že se postupně zvedá kvalita nápoje, která dříve s klasickými pivy soupeřila jen těžko," sděluje své zkušenosti vedoucí čerpací stanice OMV v Senohrabech Jan Jarolím.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.