Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamna z Broumova hřejí i v Austrálii. Češi hledají úspory, Západ design

  11:00aktualizováno  11:00
Společnost HS Flamingo vyrábějící kamna a krby vidí svoji budoucnost v zahraničí, kam už dnes dodává 35 procent své výroby. Dvojice podnikatelů z Broumova zakořenila na německém a rakouském trhu a teď se vrhá i do Asie. Za první polovinu roku zvedla obrat o 20 procent.

Flamingo vyváží především do sousedního Německa a Rakouska. Česká kamna hřejí ale i v Austrálii. | foto: Martin VeselýMF DNES

„Budoucnost v tuto chvíli vidím jednoznačně v exportu. Světový trh je zkrátka obrovský,“ říká jeden z dvojice podnikatelů z Broumovska. V roce 2006 dovezli první kamna z Polska, o čtyři roky později je Martin Huml a Radek Šuda začali sami vyrábět pod hlavičkou firmy HS Flamingo. Loni obrat jejich společnosti činil 65 milionů korun, z toho 23 milionů tvořily zahraniční zakázky.

Fotogalerie

„Vstupem na jihokorejský trh začalo postupné dobývání asijského kontinentu,“ poznamenává sebevědomě obchodní ředitel společnosti Valášek k poslednímu obchodnímu záměru společnosti.

Zdůrazňuje, že jednání s korejskými partnery bylo dlouhé a zahrnovalo mnoho detailů. „Korejští zákazníci preferují kvalitní výrobky, a pokud se pro nějaký rozhodnou a jsou s ním spokojeni, nechtějí nic jiného,“ doplňuje. Flamingo letos zaznamenalo nárůst obratu o 20 procent. Jenom do Jižní Koreje do konce roku dodá kamna za 3 miliony korun.

Úspěch na evropském trhu i v Austrálii

„Vybudování silné značky na evropském trhu je priorita číslo jedna, ale zároveň nezapomínáme na další kontakty,“ říká provozní ředitel Martin Huml.

Češi jdou po úsporách, Západ po designu

„Každý region má svá specifika. Někdy uděláte obchod po e-mailu a jindy strávíte na jednáních hodiny, to je třeba specifické zrovna pro Asii a severské země Evropy,“ říká Martin Huml. Velké rozdíly vidí zejména v pohledu na design nebo na složitost ovládání. Někde se stále prodávají věci nemoderního vzhledu, někde chtějí různé vychytávky a elektroniku a jinde se dívají na samotný proces hoření. „Západoevropští klienti se zaměřují spíše na design, v ČR se zohledňuje zejména úspora na energiích,“ doplňuje Huml.

Flamingo vyváží především do sousedního Německa a Rakouska. Česká kamna hřejí ale i v Austrálii.

„Zájem o kamna je všude tam, kde teploty klesají cca pod 20 stupňů na pár měsíců v roce. Možná se budete divit, ale slušný trh je například v Řecku,“ vysvětluje. „V Austrálii jsme krátce, ale obchody jsou založeny na vyšších odběrech proto, že zboží pluje na místo dlouhou dobu. Plán pro tuto sezónu je 400 kusů kamen,“ doplňuje. Více než třetina broumovských kamen tak putuje za české hranice a na konci roku to zjevně bude ještě víc.

Do inovací svých krbů a kamen Flamingo v nejbližší době investuje dalších 30 milionů korun. Firma o čtyřiceti zaměstnancích se zároveň hodlá více prosazovat na mezinárodních veletrzích ve Veroně, Frankfurtu a rakouském Welsu. Šuda a Huml ze začátku neplánovali, že by kamna vyváželi za české hranice. „Když po našich kamnech přichází poptávka z celého světa, není důvod, abychom ji neuspokojili,“ říkají dnes a dodávají, že česká kamna by rádi dostali i na americký trh.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
České Tesco je v miliardové ztrátě. Vysvětluje to změnou účetní metodiky

Obchodní řetězec Tesco skončil svůj finanční rok v Česku se ztrátou téměř 1,1 miliardy korun. Společnost špatný výsledek vysvětluje změnou metodiky ocenění...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.