Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nahota a motorky. Česká firma reklamou pobouřila feministky

  12:01aktualizováno  12:01
Španělské feministky pobouřil reklamní spot české firmy Kalup, která vyrábí oblečení pro motorkáře. Už přes tisíc žen v cizině se podepsalo pod petici, která žádá stažení erotické reklamy. V ní nahá žena znázorňuje stůl ve společenství motorkářů a jejich milovaných strojů.

„Nechceme vidět lidi ponížené ve vaší jarní kolekci. Vaše reklama uráží muže i ženy,“ napsala firmě Kalup Machines na sociální síti Twitter jedna ze Španělek. Za nechutnou považuje reklamu přes tisíc lidí ve španělsky mluvících zemích, každý den přibývají zhruba dvě stovky podpisů pod petici. O stažení spotů organizátoři petice požádali i Facebook a Google, ten jim však nevyhověl.

Za malou, ale ambiciózní firmou Kalup, která vznikla teprve letos, stojí lidé se zkušenostmi z tuzemského reklamního průmyslu. Společnost má sedm zaměstnanců a poměrně velké ambice prorazit do světa. Komunikuje především v angličtině. Firma tvrdí, že zákazníkem se za krátkou dobu její existence stal například jeden z hollywoodských herců.

„Idea vychází z předpokladu, že žena byla a je obecně v motorkářském světě vnímána jako pouhý doplněk, objekt touhy, který má jen podtrhovat machismus celého odvětví. Abychom nabourali toto klišé, záměrně jsme tento fakt zveličili ad absurdum, ženu odsoudili do role skutečné dekorace a na uvolněný piedestal touhy postavili motocykl. Na příští rok chystáme dámskou kolekci, kde to podobně ‚schytají‘ muži,“ vysvětlil partner společnosti Kalup Machines Filip Žák. „Vzbudilo to emoce, jak jsme chtěli. Za reklamou si stojíme,“ dodal.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.