Opatření podle pošty zrychluje výdej doručovaných balíků a zvyšuje ochranu doručovatelů i zákazníků před nákazou koronavirem.
Pošta přestává doručovat doporučená psaní, důchody roznášet bude |
„Novinka například umožňuje, aby zákazník nadiktoval kód pro převzetí balíku přes dveře nebo přes domovní telefon a doručovatel pak balík ponechá na dohodnutém místě, například před domovními dveřmi, a vizuálně zkontroluje, že adresát si balík převzal. Kód k převzetí balíku může adresát také přeposlat jiné osobě, tedy příbuznému, sousedovi a podobně, a telefonicky s doručovatelem dohodnout, komu má balík předat. Náhradního adresáta je tak možno stanovit velmi flexibilně,“ uvedl ředitel logistiky národního doručovatele Petr Cinkl.
V případě, že není možno balík adresátovi osobně doručit, lze následně balík vyzvednout na pobočce s využitím stejného kódu, a tedy i s možností požádat o vyzvednutí někým jiným.
Kódy zůstanou k dispozici i po krizi
„Úspěch celého procesu je závislý na tom, aby nám odesílatel balíku poskytl telefonický kontakt na adresáta. Prosíme proto všechny e-shopy, aby tyto kontakty České poště předávaly, a pomáhaly tak chránit své vlastní zákazníky,“ doplnil Cinkl.
Balík na kód se už dříve osvědčil při výdeji balíkových zásilek na pobočkách České pošty, kde byl zaveden v předvánoční sezoně 2018 a pomohl výrazně zrychlit obsluhu zákazníků. Průměrná doba vydání balíku byla pod dvě minuty.
Služba výdeje balíku na kód při osobním doručení bude pro zákazníky České pošty k dispozici i po skončení současného krizového stavu. I v běžném provozu zajistí flexibilnější výdej zásilek, umožní předat zásilku jakékoliv osobě, které adresát předal kód, a tím pomůže zvyšovat úspěšnost doručení balíkových zásilek.