Stížnosti na Českou poštu se množí, vázne i převod poboček na partnery

  8:17aktualizováno  8:17
Mezi lety 2016 a 2017 vzrostl počet reklamací na poskytované služby České pošty přibližně o pětinu, přičemž většina stížností se týkala hlavní činnosti státního podniku – doručování poštovních zásilek. Poště se také nedaří převádět své pobočky na tzv. pošty Partner, vyplývá z šetření Nejvyššího kontrolního úřadu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Česká pošta

Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) se zaměřil na hospodaření České pošty v letech 2015 až 2017, kontroloři prověřili majetek a peněžní prostředky ve výši 4,2 miliardy korun, z toho veřejné zakázky za 857 milionů korun. U Ministerstva vnitra, které je zakladatelem státního podniku, se zaměřili hlavně na to, jak resort dohlížel na hospodaření.

Málo lidí a nízké platy. Hamáček chce pro Českou poštu miliardu navíc

České poště se nedaří podle plánu převádět své pobočky na tzv. pošty Partner, zjistil NKÚ. Partnerské pošty mají poskytovat základní poštovní služby kromě roznášek a doručování zásilek adresátům. Provozovat by je měly obce, případně fyzické či právnické osoby. Na konci minulého roku mělo být tímto způsobem převedeno 648 poboček pošt, ve skutečnosti jich bylo pouze 428.

„Projekt Pošta Partner není příliš výhodný ani pro poštu, ani pro obce. Přepracujeme ho a přijdeme s novou nabídkou, ze které budou mít prospěch obě strany,“ řekl generální ředitel České pošty Roman Knap.

Mezi lety 2016 a 2017 také vzrostl počet reklamací na poskytované služby České pošty. Na konci roku 2016 dosahoval přibližně 55 tisíc, loni vzrostl počet podání na 66 tisíc. Podle NKÚ se 82 procent těchto podání týkalo dodávání poštovních zásilek.

Ve vybraných nákupech České pošty odhalil NKÚ také dílčí nedostatky. Kontroloři zjistili, že firma nakoupila v letech 2015 a 2016 nábytek pro své pobočky, který ale zůstal vesměs nevyužitý. Ještě v roce 2018 bylo přibližně 90 procent tohoto nábytku, v hodnotě přes čtyři miliony korun, uloženo ve skladech.

„Zprávu NKÚ velice vítám a beru ji jako důležitý podklad pro naši práci. S kolegy aktuálně hledáme úspory napříč celou Českou poštou a zjištění NKÚ v tom samozřejmě využijeme. Odstraníme neefektivní činnosti a utrácení skončí,“ uvedl Knap.

Ministerstvo vnitra, jakožto zakladatel státního podniku, navíc podle NKÚ nevykonal v letech 2015 až 2017 u České pošty žádnou veřejnoprávní kontrolu. Podniku také chybí dlouhodobá koncepce rozvoje, kterou by resort měl mít vypracovanou.

ARCHIVNÍ VIDEO: Balíky létaly z auta do dálky, pošta pracovníka vyhodila (prosinec 2017):

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Další státní podnik si ukrást nenecháme, varovali komunisté vládu

Předseda KSČM Vojtěch Filip na jednání prvního zasedání širšího vedení...

Za hazard s majetkem všech občanů označili v pátek komunisté úvahy o možné privatizace části podílu státu ve...

Další z rubriky

Léčebné konopí je dostupné, lékárny vydaly rekordní počet receptů

Léčebné konopí v uherskohradišťské lékárně (ilustrační snímek)

Léčebné konopí se v Česku po prvních letech klopýtání konečně rozbíhá k­ pacientům. Podle statistik Státní agentury pro...

Internetové obchody už ušijí nákupy na míru. Musí ale znát svého klienta

Městskou WI-Fi zadarmo si v pražských parcích neužijete. (ilustrační foto)

Letáky a plošné slevy sice patří nadále k hlavní taktice obchodních řetězců, jak přilákat zákazníka, vedle toho se však...

Potraviny bez adresy skončí, ministerstvo chce přísnější značení

Ilustrační snímek

Mouka značky Value, pivo Argus a tvaroh Clever tří konkurenčních řetězců mají jedno společné. Zákazníci z etiket...

Najdete na iDNES.cz