Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká spořitelna chce proniknout na Slovensko

  11:51aktualizováno  11:51
- Česká spořitelna považuje slovenský trh za perspektivní a uvažuje o rozšíření svých obchodních aktivit. Bratislavské zastoupení České spořitelny se od roku 1995 zaměřuje na monitorování trhu, akvizice a vyhledávání příležitostí. "Pokud by jsme chtěli využít potenciálu trhu, tak je na místě rozšíření aktivit," poznamenal generální ředitel Dušan Baran s tím, že slovenský trh je pro spořitelnu nejvýznamnějším trhem v zahraničí.

Vytvoření nové banky na Slovensku Baran považuje za nevýhodné. Lepší by podle něj byl kapitálový vstup do peněžní instituce vybavené pobočkovou sítí s vlastními klienty. Baran zároveň nevyloučil ani možnost, že se skupina Erste Bank, kam patří i Česká spořitelna, zúčastní na privatizaci slovenských peněžních ústavů.

Erste Bank vlastní deset procent akcií slovenské Istrobanky. "V současnosti není pro nás aktuální uvažovat o vstupu do menších institucí," podotkl generální ředitel s tím, že spíše by banka uvažovala o spojení s některým z větších peněžních ústavů.

K nejvýznamnějším obchodům na Slovensku spořitelna počítá financování energetiky, komunální sféry, chemického průmyslu a výstavbu dálnic.

Od ledna hospodaří celá Česká spořitelna se ziskem, ačkoliv eviduje stále 40-ti procentní podíl klasifikovaných úvěrů. Dosud byly na Konsolidační banku převedeny ztrátové a pochybné půjčky za 32,01 miliardy korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.