Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká spořitelna vydělala 15,5 miliardy, o osm procent víc než loni

  8:00aktualizováno  8:00
České spořitelně loni vzrostl čistý zisk meziročně o 8,1 procenta na 15,5 miliardy korun. Kromě růstu úvěrů se na výsledku podílel jednorázový příjem z prodeje podílu ve společnosti VISA Europe.
Sídlo České spořitelny v Praze na Budějovické (ilustrační snímek)

Sídlo České spořitelny v Praze na Budějovické (ilustrační snímek) | foto: Jan Vaca, iDNES.cz

Provozní zisk klesl o 5,1 procenta na 20,08 miliardy korun. Příčinou byl zejména propad výnosu z poplatků a provizí. Česká spořitelna je co do počtu klientů největší bankou v Česku. O hospodářských výsledcích v úterý informovala na svém webu.

Rakouská finanční skupina Erste Group Bank, která ovládá Českou spořitelnu, loni zvýšila čistý zisk o 30 procent na 1,26 miliardy eur (34 miliard Kč). Zlepšení je podle vedení firmy dáno nižšími rizikovými náklady. Roční výsledek je mírně pod odhady analytiků, kteří očekávali růst čistého zisku o třetinu na 1,275 miliardy eur.

Erste je klíčovým hráčem na bankovním trhu střední a východní Evropy. Vedle České republiky a Rakouska působí v Rumunsku, na Slovensku, v Maďarsku, v Chorvatsku a v Srbsku. Česká spořitelna je největší tuzemská banka podle počtu klientů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.