Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká spořitelna zlepší kartový systém a nabízí GSM Banking

  17:43aktualizováno  17:43
Největší český správce platebních karet - Česká spořitelna (ČS), který v současnosti obhospodařuje více než 1,8 milionu platebních karet (tj. zhruba 67 % všech těchto karet v ČR) se rozhodl investovat do zkvalitnění kartového systému. Přispěl k tomu i vstup nového majoritního vlastníka Erste Bank. Nový systém musí splňovat požadavek nepřetržitého provozu 24 hodin denně po celý rok i pokrytí budoucích objemů kartových obchodů České spořitelny, které se stále zvyšují.

ČS je i největším zpracovatelem transakcí, uskutečněných prostřednictvím platebních karet. Současně s novým systémem je předpokládáno i rozšíření o řadu nových technologií, například čipových karet, a s nimi souvisejících služeb.

Nový kartový systém má být spuštěn ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku. Předběžný odhad nákladů na jeho celkovou obnovu během 4 let se pohybuje v řádech několika miliard korun, přesněji budou náklady stanoveny po vyhodnocení všech nabídek dodavatelů.

Na zajištění bezporuchového chodu současného systému má ČS vynaložit v nejbližší době asi 260 milionů korun. Tato suma zahrnuje náklady prvních kroků při posílení kartového centra, vybudování záložního střediska pro kartové operace, úpravy aplikací a také instalaci zhruba 50 kusů nových bankomatů, které mají zlepšit jejich dostupnost zejména ve středních a menších obcích.

Mluvčí ČS Klára Gajdušková se také ohradila proti tvrzení některých médií, že klienti spořitelny nemají k dispozici službu telefonního bankovnictví celulárních sítí.

Podle tiskové zprávy má Česká spořitelna službu GSM Banking v nabídce již od září 1999 a je určena všem klientům České spořitelny - majitelům běžných účtů, fyzickým i právnickým osobám. 

Komunikace klienta s bankou probíhá prostřednictvím krátkých textových zpráv (SMS), které je možné  vytvářet, odesílat a přijímat pomocí mobilních telefonů GSM.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.