Česká nádraží se výrazně zlepšila. Restaurace jsou však jak z dob Švejka

  11:20aktualizováno  11:20
Česká vlaková nádraží jsou čistější než dřív. Podle průzkumu novinářů MF DNES, kteří v poslední době objeli přes třicet železničních stanic, je většina už dnes také bezbariérová. Téměř všude ovšem chybí přístup k wi-fi a příliš se nezměnily ani takzvané nádražky.

Česká nádraží umějí nabídnout krásně zrekonstruované či moderně postavené budovy, jako třeba v Ostravě-Svinově. | foto: TEST MF DNES

Co chybí českým nádražím? Často je to čekárna, úschovna zavazadel, možnost zaplatit za jízdenky kartou a téměř všude wi-fi zdarma. Naopak mnoho věcí se na nádražích v posledních letech změnilo k lepšímu - přibylo obchodů a služeb, objevily se půjčovny kol.

Kompletní výsledky testu nádraží najdete na serveru www.AkčníCeny.cz.

Záchody jsou obvykle čisté (i když občas dost drahé) a personál stanic bývá většinou ochotný. Vyplynulo to z velkého průzkumu na 34 českých nádražích, který uskutečnili reportéři Testu DNES.

Novináři navštívili v rámci průzkumu dvanáct největších a nejfrekventovanějších nádraží, a k nim vybrali dalších 22 menších tak, aby vzorek rovnoměrně pokryl celé území republiky.

„Velkým pozitivem je již téměř stoprocentní bezbariérovost, respektive výtahy na jednotlivá nástupiště. Nikde nebyla vysloveně špína, něco se dalo vytknout některým toaletám, celkově ale milé překvapení,“ konstatovala Dita Kučerová, jedna šesti hodnotitelů Testu DNES, která projela trať do Českých Budějovic.

„Zaskočila mě absence čekáren, prostory v halách jsou většinou velmi neosobní, studené. A pokud to vnímám z pohledu matky: uváznout z nějakého důvodu na některém z testovaných nádraží s dítětem, raději vyrazím na procházku po okolí. Na děti se moc nemyslí. Dětské koutky většinou chybí,“ dodala.

Fotogalerie

Další z věcí, které porotu zaujaly, byl stav nádražních restaurací. „Je to zhruba sto let, kdy Jaroslav Hašek posadil svého Švejka do nádražní hospody v Táboře a nechal ho pít jedno pivo za druhým, dokud mu neujely všechny vlaky. Zdá se to neuvěřitelné, ale zatímco se železnice za století změnila k nepoznání, české „nádražky“ zůstaly skoro stejné. Je to dobrá zpráva pro štamgasty, romantiky a lidi, kterým nevadí zakouřené prostředí. Horší už pro řadu cestujících, kteří by si při čekání na vlak chtěli dát slušný oběd,“ řekl další z hodnotitelů Jan Vávra.

Restaurace až na výjimky ani nenabízejí chutná jídla, spíše jen plnidla žaludku. Mnohem lépe pochodíte v některém z mnoha občerstvení, pekáren či kaváren, jichž jsou větší nádraží plná.

Kompletní výsledky s konkrétními zjištěními u jednotlivých nádraží najdete v příloze Test, která vychází jako součást úterní MF DNES.

Domníváte se, že se stav českých nádraží za poslední léta zlepšil?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 13. listopadu 2015. Anketa je uzavřena.

Ano 1646
Ne 271

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Další rekord. Pražské letiště během roku odbavilo už 16 milionů cestujících

Vstup do letové haly letiště Václava Havla v Praze

Letiště Václava Havla Praha potřetí za sebou slaví historický rekord, když počet odbavených cestujících v rámci jednoho...

Česko jako továrna na řidičáky. Tuzemské průkazy jsou za hubičku

Ilustrační snímek

České autoškoly patří v rámci Evropy k nejlacinějším. Cena běžného kurzu pro absolvování řidičského průkazu na osobní...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Najdete na iDNES.cz