Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rezervujte přímo, volají hoteliéři v kampani proti rezervačním portálům

  11:46aktualizováno  11:46
Asociace hotelů a restaurací ČR se připojila k evropské kampani proti vyhledávání ubytování na rezervačních portálech typu Booking.com. Výzva „Book Direct„, tedy „Rezervujte přímo“ má zavést do povědomí možnost přímé rezervace a ušetřit tak hotelům náklady na provizi, kterou musí zprostředkovatelům vyplácet.

Ke kampani „Rezervujte přímo“ se může připojit dobrovolně jakýkoliv hoteliér, restauratér či podnikatel v sektoru cestovního ruchu. | foto: Profimedia.cz

Ke kampani „Rezervujte přímo“ se už připojili hoteliéři a restauratéři z různých koutů Evropské unie a také z Turecka. Servis přímé rezervace má konkurovat zejména hojně navštěvovanému portálu Booking.com, přes který cestovatelé často vyhledávají volné a levné pokoje v hotelech po celém světě.

„Kampaň dává hoteliérům jedinečnou šanci poskytnout zákazníkovi individuální přístup a nabídnout něco navíc, co by přes zprostředkovatele ubytování nezískal,“ uvedl ke kampani prezident AHR ČR Václav Stárek.

České hotely evropský projekt vesměs vítají. Rezervační servery nezřídka považují za vyděračské, na druhou stranu si moc dobře uvědomují, jak je potřebují. Weby si na druhou stranu nechají za svou službu hodně dobře zaplatit.

Rezervační systémy spolu s lídrem trhu Booking.com ukusují z hotelového trhu stále větší část, zejména díky propracovanému marketingu. Od hotelů, kterým rezervaci zprostředkují, si poté účtují provizi ve výši 13 - 20 procent. To se mnohým ubytovacím zařízením, která jsou na on-line systému prodeje stále závislejší, příliš nelíbí a snaží se vliv těchto portálů omezit.

Fotogalerie

Hoteliéři svou výzvou k přímé rezervaci sázejí na zvědavost zákazníků. Těm, co si objednají služby přes telefon, e-mail nebo internetové stránky samotného hotelu, slibují přímý vztah k hostům a co nejbližší komunikaci. Přímá rezervace totiž umožní dostávat informace třeba o dostupné kapacitě nebo aktuálních speciálních nabídkách z první ruky.

„Myslím, že ta kampaň má hlavu a patu. Určitě se připojíme,“ řekl iDNES.cz ředitel pražského hotelu Adalbert Roman Maňák.

Výzva má smyl i podle sales manažera společnosti West Bohemian Hotels Jana Petruse. „My do toho určitě půjdeme, určitě to vyzkoušíme, i když to bude těžký boj. Je pravda, že Booking.com je pro zákazníky informačně jasný a přehledný.“

Také Front Office Manageru Grand Hotelu Brno Janu Kacíři se nápad líbí, musí jej ale schválit rakouské vedení. „Kampaň ‚Rezervujte přímo‘ přichází zrovna ve chvíli, kdy rezervační servery oznamují navýšení provize.“

„Evropské odvětví pohostinství si uvědomuje, že existuje několik způsobů, jak si při cestování zarezervovat ubytovací. Každý z nich má svoje, proto jejich různorodost rozšiřuje možnosti rozhodování spotřebitelů i obchodní příležitosti poskytovatelů,“ píše se v tiskové zprávě Asociace hotelů a restaurací ČR.

Ke kampani se může přihlásit kdokoliv, kdo podniká v sektoru cestovního ruchu. K „Rezervujte přímo“ se už připojili restauratéři a hoteliéři v Německu, Polsku, Švédsku, Turecku, Lotyšsku, Norsku, Francii, Itálii, Španělsku, České republice, Finsku, Estonsku, Maďarsku a Dánsku.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

ČEZ pokračuje ve větrné expanzi, ve Francii postaví své první elektrárny

Větrný park ČEZ v německém Cheinitz-Zethlingenu

Snaha polostátního gigantu ČEZ přebarvit se alespoň zčásti nazeleno pokračuje. Na konci roku by měla firma zahájit...

České hotely Orea investují půl miliardy. Hosté otevřou pokoje mobilem

Pokoje hotelu Resort Horizont Šumava po chystané  modernizaci. Hotelová síť...

Přední tuzemská hotelová síť Orea Hotels & Resort, která vlastní například pražský hotel Pyramida a řadu horských či...

V centru Prahy bude tržiště z kontejnerů. Nabídne design, jídlo i kulturu

Vizualizace projektu Manifesto u Masarykova nádraží.

Unikátní tržiště, složené z dvaceti přepravních kontejnerů, vznikne na dosud nevyužitých pozemcích u Masarykova...

Najdete na iDNES.cz