Ke kampani „Rezervujte přímo“ se může připojit dobrovolně jakýkoliv hoteliér, restauratér či podnikatel v sektoru cestovního ruchu.

Ke kampani „Rezervujte přímo“ se může připojit dobrovolně jakýkoliv hoteliér, restauratér či podnikatel v sektoru cestovního ruchu. | foto: Profimedia.cz

Rezervujte přímo, volají hoteliéři v kampani proti rezervačním portálům

  • 465
Asociace hotelů a restaurací ČR se připojila k evropské kampani proti vyhledávání ubytování na rezervačních portálech typu Booking.com. Výzva „Book Direct„, tedy „Rezervujte přímo“ má zavést do povědomí možnost přímé rezervace a ušetřit tak hotelům náklady na provizi, kterou musí zprostředkovatelům vyplácet.

Ke kampani „Rezervujte přímo“ se už připojili hoteliéři a restauratéři z různých koutů Evropské unie a také z Turecka. Servis přímé rezervace má konkurovat zejména hojně navštěvovanému portálu Booking.com, přes který cestovatelé často vyhledávají volné a levné pokoje v hotelech po celém světě.

„Kampaň dává hoteliérům jedinečnou šanci poskytnout zákazníkovi individuální přístup a nabídnout něco navíc, co by přes zprostředkovatele ubytování nezískal,“ uvedl ke kampani prezident AHR ČR Václav Stárek.

České hotely evropský projekt vesměs vítají. Rezervační servery nezřídka považují za vyděračské, na druhou stranu si moc dobře uvědomují, jak je potřebují. Weby si na druhou stranu nechají za svou službu hodně dobře zaplatit.

Rezervační systémy spolu s lídrem trhu Booking.com ukusují z hotelového trhu stále větší část, zejména díky propracovanému marketingu. Od hotelů, kterým rezervaci zprostředkují, si poté účtují provizi ve výši 13 - 20 procent. To se mnohým ubytovacím zařízením, která jsou na on-line systému prodeje stále závislejší, příliš nelíbí a snaží se vliv těchto portálů omezit.

Hoteliéři svou výzvou k přímé rezervaci sázejí na zvědavost zákazníků. Těm, co si objednají služby přes telefon, e-mail nebo internetové stránky samotného hotelu, slibují přímý vztah k hostům a co nejbližší komunikaci. Přímá rezervace totiž umožní dostávat informace třeba o dostupné kapacitě nebo aktuálních speciálních nabídkách z první ruky.

„Myslím, že ta kampaň má hlavu a patu. Určitě se připojíme,“ řekl iDNES.cz ředitel pražského hotelu Adalbert Roman Maňák.

Výzva má smyl i podle sales manažera společnosti West Bohemian Hotels Jana Petruse. „My do toho určitě půjdeme, určitě to vyzkoušíme, i když to bude těžký boj. Je pravda, že Booking.com je pro zákazníky informačně jasný a přehledný.“

Také Front Office Manageru Grand Hotelu Brno Janu Kacíři se nápad líbí, musí jej ale schválit rakouské vedení. „Kampaň ‚Rezervujte přímo‘ přichází zrovna ve chvíli, kdy rezervační servery oznamují navýšení provize.“

„Evropské odvětví pohostinství si uvědomuje, že existuje několik způsobů, jak si při cestování zarezervovat ubytovací. Každý z nich má svoje, proto jejich různorodost rozšiřuje možnosti rozhodování spotřebitelů i obchodní příležitosti poskytovatelů,“ píše se v tiskové zprávě Asociace hotelů a restaurací ČR.

Ke kampani se může přihlásit kdokoliv, kdo podniká v sektoru cestovního ruchu. K „Rezervujte přímo“ se už připojili restauratéři a hoteliéři v Německu, Polsku, Švédsku, Turecku, Lotyšsku, Norsku, Francii, Itálii, Španělsku, České republice, Finsku, Estonsku, Maďarsku a Dánsku.