Podle ekonomů aerolinek by zisk byl zhruba dvojnásobný, kdyby cena paliva zůstala v mezích předloňského roku. Silný dolar byl pro českou leteckou společnost nepříjemný proto, že valnou část příjmů z letenek inkasovala ve slabších evropských měnách, ale svá letadel musí splácet a palivo nakupovat v dolarech.
Největší význam pro dobré hospodářské výsledky mělo podle Kůly využití kapacity letadel.
"Počet letadel zůstal stejný a podařilo se nám skoro o šest procent zvednout jejich využití," říká Kůla. "To je velmi důležité proto, že velká část nákladů zůstává stejná, ať na palubě sedí pět, nebo sto lidí," dodává s tím, že se tím ve využití letadel ČSA dostaly na světový standard. Ten se u největších leteckých dopravců pohybuje okolo sedmdesáti procent.
České aerolinie loni na začátku roku vyřadily stará letadla TU 154, které nahradily novými stroji Boeing 737, a jejich letadlový park tím patří k nejmladším v Evropě. O nákupu dalších letounů se podle vedení společnosti bude uvažovat společně s aliančními partnery v letecké skupině SkyTeam. Tu tvoří francouzský národní dopravce Air France, třetí největší letecká společnost světa americká Delta, Korean Air a Aero Mexico. S touto skupinou definitivně uzavřely České aerolinie sňatek v říjnu loňského roku.
Společně pod značkou SkyTeamu začnou České aerolinie létat od letního letového řádu. Zákazníci této letecké aliance si budou moci denně vybírat z téměř šesti a půl tisíce letů do čtyř set padesáti míst po celém světě. Mohou také využívat výhod stálých zákazníků u všech členských aerolinek a aliance jim garantuje jednotný postup a odbavení.