Podle informací zveřejněných v zadávací dokumentaci veřejné zakázky požadují České dráhy budovu nacházející se v katastru hlavního města s užitnou plochou kanceláří 8 600 metrů čtverečních a s podzemním parkováním pro 85 vozidel.Nové sídlo si chce společnost pronajmout na patnáct let.
Celkem České dráhy ze svého ústředí přestěhují řádově stovky zaměstnanců. Cílem je podle Joklíka najít budovu, kde by mohla být většina zaměstnanců dopravce pohromadě. Výhodu budou mít uchazeči, kteří nabídnou objekt v blízkosti Masarykova nádraží, kam dopravce plánuje umístit zaměstnance regionálního obchodního centra, řekl MF DNES mluvčí drah Radek Joklík
Postupný odchod zaměstnanců ČD z budovy na nábřeží už nějakou chvíli trvá. Kvůli zvyšujícím se požadavkům ministerstva dopravy na umístění vlastních úředníků už v minulém roce dráhy z budovy přestěhovaly odbor výpočetní techniky nebo redakci železničního periodika Železničář.
V minulosti České dráhy hledaly pro nové sídlo i jiné varianty než komerční pronájem. Podle Joklíka byla ve hře možnost si nové sídlo nechat postavit, v úvahu například přicházela i možnost využít developerský projekt na pražském hlavním nádraží. Zde dopravce ve spolupráci se společností Penta chystá komerční výstavbu bytů, které by měly být umístěné na desce zastřešující kolejiště mezi nádražím a vjezdem do Vinohradských tunelů.