Modernizovaný vůz s označením 811 | foto: ČD

Opravárny ČD budou samostatná firma. První krok k prodeji, bojí se odbory

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Některé opravny vlaků Českých drah nemají využití. V jejich okolí totiž nyní jezdí soukromí dopravci a haly jsou teď státnímu podniku k ničemu. Dráhy proto chtějí své opravny vyčlenit a udělat z nich svoji dceřinku. Odborářům se to ale nelíbí, bojí se, aby to nebyl první krok k odprodeji tohoto lukrativního byznysu.

České dráhy otevřely v Rakovníku před třemi lety novou halu pro opravy dieselových motoráků. Po neelektrifikovaném Rakovnicku jich tehdy jezdila spousta. Už během následujícího roku ale Ústecký kraj přidělil provozování osobních linek z Rakovníka do Loun, Mostu a dále do Oseka a z nedaleké Lužné do Jirkova konkurenčnímu dopravci Die Länderbahn.

Nové opravny tím přišly o část svého využití. Současně České dráhy musely přenechat konkurenční Arrivě provoz rychlíků spojujících Rakovník s Prahou.

Odboráři se obávají, aby vyčlenění tohoto lukrativního byznysu Českých drah do dceřiné firmy nebylo prvním krokem k jeho odprodeji.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se